• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,76
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,76
  • 18.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuhu panna 100 miljonit?

Praegu tundub üks pakili-ne asi olevat teed, mille linn võiks korda teha. Jube on küll, kui peab igal pool aukudest ja loikudest mööda ukerdama. Jalakäijad kannatavad samuti. Kui raha läheks teede korrashoiuks, oleks see õige koht.
Suvel üritati Laagna teed lappida. Samas pole terve tee ulatuses kõnniteed üldse valmis tehtudki. Kujutan ette, et palju jalgrattaomanikke sõidaks mööda sedasama Laagna tee äärt kasvõi linna tööle, kui seal oleks võimalik sõita. Jalgrattateed Tallinnas puuduvad. Need aga kahandaksid seda kohutavat autodevoolu Tallinnas. Näiteks on raske Sakala tänavalt bussiga välja sõita, ei mahu pargitud autode tõttu läbi.
Linna peaks kuidagi puh-taks saama. Kui ma käin näiteks komandeeringul Soomes ja ma ei vaheta särki kaks päeva, siis pole mul krae eriti mustaks läinud. Aga kui ma olen Eestis, siis ei tule see kõne alla. Oleks vaja kuidagi tänavate puhastust korraldada. Kui ma käin ise mööda linna, ei pane nagu tähelegi, kuid välismaalasega käies on piinlik. Vaja oleks linna välisilme puhtaks saada, nii nagu see on teistes kultuurmaades. See distsiplineeriks meid ka sisemiselt.
Kui kõik kiruvad neid tänavaid, siis minu meelest on nad justkui veidi paremaks läinud. Samas ajavad prügikastid üle jms. Vanasti tehti laupäevakuid, mina läheks ka praegu, kui keegi kutsuks.
Olulisim ja kiiresti lahen-damist vajav probleem on liikluskorraldus ja teedeehitus. Mõtlen selle all uute teemagistraalide rajamist -- näiteks üle Tondi sõjaväeosa ja raudtee viadukti ehk Järve ristmiku ja Mustamäe ühendamist. Teha uus trass Tammsaare tee pikendusse. See sõlm saaks ehitatud ca sajakonna miljoni krooniga.
Jalgrattateede peale mõeldakse, aga ehk veel tähtsam on anda mingid eelised ühistranspordile. Tänavate esimesed sõiduread peaks seisvatest autodest vabaks saama, peaks rajatama parklaid ja mitmekorruselisi parkimishooneid. See on üks primaarsemaid probleeme.
Maanteed ja vanalinna korrastamine. Kui me tahame turiste Tallinnasse meelitada, siis me peame ka vanalinna korda tegema, ma mõtlen vanemate majade kapitaalset remonti, ja nõudma seda ka uute omanike käest. Teede remonti peab tegema, liiklussõlmi laiendama, see on linnale põhiline. Paljud eramajade omanikud ei taha oma planku värvida -- selle üle peaks ikka muret tundma ja vähemalt fassaadi üle värvima. Ma ei hakka rääkima lennujaamast, et selle sada miljonit võiks hoopis paigutada Tallinna lennujaama, arendada üht transpordiliiki. Kuid eks ka Tallinn areneb pidevalt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele