Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuhu panna 100 miljonit?

    Praegu tundub üks pakili-ne asi olevat teed, mille linn võiks korda teha. Jube on küll, kui peab igal pool aukudest ja loikudest mööda ukerdama. Jalakäijad kannatavad samuti. Kui raha läheks teede korrashoiuks, oleks see õige koht.
    Suvel üritati Laagna teed lappida. Samas pole terve tee ulatuses kõnniteed üldse valmis tehtudki. Kujutan ette, et palju jalgrattaomanikke sõidaks mööda sedasama Laagna tee äärt kasvõi linna tööle, kui seal oleks võimalik sõita. Jalgrattateed Tallinnas puuduvad. Need aga kahandaksid seda kohutavat autodevoolu Tallinnas. Näiteks on raske Sakala tänavalt bussiga välja sõita, ei mahu pargitud autode tõttu läbi.
    Linna peaks kuidagi puh-taks saama. Kui ma käin näiteks komandeeringul Soomes ja ma ei vaheta särki kaks päeva, siis pole mul krae eriti mustaks läinud. Aga kui ma olen Eestis, siis ei tule see kõne alla. Oleks vaja kuidagi tänavate puhastust korraldada. Kui ma käin ise mööda linna, ei pane nagu tähelegi, kuid välismaalasega käies on piinlik. Vaja oleks linna välisilme puhtaks saada, nii nagu see on teistes kultuurmaades. See distsiplineeriks meid ka sisemiselt.
    Kui kõik kiruvad neid tänavaid, siis minu meelest on nad justkui veidi paremaks läinud. Samas ajavad prügikastid üle jms. Vanasti tehti laupäevakuid, mina läheks ka praegu, kui keegi kutsuks.
    Olulisim ja kiiresti lahen-damist vajav probleem on liikluskorraldus ja teedeehitus. Mõtlen selle all uute teemagistraalide rajamist -- näiteks üle Tondi sõjaväeosa ja raudtee viadukti ehk Järve ristmiku ja Mustamäe ühendamist. Teha uus trass Tammsaare tee pikendusse. See sõlm saaks ehitatud ca sajakonna miljoni krooniga.
    Jalgrattateede peale mõeldakse, aga ehk veel tähtsam on anda mingid eelised ühistranspordile. Tänavate esimesed sõiduread peaks seisvatest autodest vabaks saama, peaks rajatama parklaid ja mitmekorruselisi parkimishooneid. See on üks primaarsemaid probleeme.
    Maanteed ja vanalinna korrastamine. Kui me tahame turiste Tallinnasse meelitada, siis me peame ka vanalinna korda tegema, ma mõtlen vanemate majade kapitaalset remonti, ja nõudma seda ka uute omanike käest. Teede remonti peab tegema, liiklussõlmi laiendama, see on linnale põhiline. Paljud eramajade omanikud ei taha oma planku värvida -- selle üle peaks ikka muret tundma ja vähemalt fassaadi üle värvima. Ma ei hakka rääkima lennujaamast, et selle sada miljonit võiks hoopis paigutada Tallinna lennujaama, arendada üht transpordiliiki. Kuid eks ka Tallinn areneb pidevalt.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.