• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 22.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteed vajavad miljard krooni aastas

Valitsuses heakskiidetud maanteede arengukava on tehniline dokument, millega määratletud põhimõtete eesmärk on säilitada olemasolev teedevõrk. Maanteeameti programmidirektori Aleksander Kaldase sõnade kohaselt taheti arengukava kaudu teadvustada kaht olulist momenti. «Me ei pea ehitama uusi maanteid, kuid juba olemasolev vara vajab regulaarset taastamist, « rääkis Kaldas. Tema väitel eraldati käesoleval aastal maanteehoiuks 360 miljonit krooni, mis katab vajadusest vaid kolmandiku.
Kaldas tõstis esile ka põhimõtte, et maanteehoiu peab kinni maksma maantee kasutaja. Tema ütlusel on seda võimalik rakendada ainult mootorikütuse aktsiisi kaudu. Arengukavas oli välja pakutud aktsiisi laekumine kas riigieelarvelisse või -välisesse sihtotstarbega fondi. Kaldase sõnul võimaldaks eelarveväline laekumine perspektiivis raha kasutamise pikaajalisemat planeerimist.
Teede- ja sideminister Kalev Kuke kinnitusel on valitsus fondi ideega nõus, kuid ei ole veel otsustanud, mis kujul see hakkab toimima. «Arvan, et eelarvevälise fon-diga välja tulla ei ole õige otsus. See tähendaks, et üks osa riigi rahast läheb riigikogu kontrolli alt välja,» kommenteeris Kukk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ministri kinnitusel vajab maanteede korrashoid rohkem raha, kui seda on järgmisel aastal mootorikütuse aktsiisist laekuv 600 miljonit krooni.
Eesti vajadus on praegu umbes miljard krooni aastas, millest 70% kuluks maanteedele ja 30% linnatänavatele, lausus Kukk.
Fondi loomisega on Kuke ütlusel aega kuni järgmise eelarve vastuvõtmiseni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele