16. jaanuar 1996
Jaga lugu:

Maagid nõuavad Hans H. Luigelt 1,5 miljonit krooni

Eilsel Tallinna linnakohtu istungil arutatud juba olematute päevalehtede omavahelise tüli alus on konkurentsiameti avaldus, et Eesti Sõnumid oli esimestel ilmumiskuudel kasutanud tellijate ülemeelitamiseks kõlvatu konkurentsi võtteid ning rikkunud sellega konkurentsiseadust.

Hagejad, ASi Rahva Hääl omanikud Agu Kivimägi ja Marek Strandberg ning üks kostjatest, RH Ajakirjanike ASi põhiomanikud Hans H. Luik ja Robert Lepikson tegutsevad praegu ühiselt Eesti Päevalehe Kirjastuse ASi nime all. Kostja põhijõud moodustavad aga praeguse Sõnumilehe palgatööjõu tuumiku.

AS RH andis Eesti Sõnumeid välja aprillist juunini 1994, seejärel märgiti lehe impressumis väljaandjaks RH Ajakirjanike AS. Hans H. Luik eitab oma seotust ASiga RH, hoolimata sellest, et just tema ja Robert Lepiksoni rahaga seda lehte esimestest päevadest kuni lõpuni välja anti. «Arvan, et meie tänased äripartnerid Strandberg ja Kivimägi lasevad kasutult raha tuulde,» lausus Hans H. Luik.

Marek Strandberg leidis, et vaatamata kahele kostjale peaks hagi põhiliselt puudutama siiski ainult üht, ASi RH. Hoolimata sellest, et hagi on esitatud samaaegselt mõlema vastu.

ASi RH loomise algataja Toomas Leito, kes praegu on Eesti Päevalehega konkureeriva Sõnumilehe vastutav väljaandja, lausus, et hagi on aegunud: «Ehkki AS RH pole likvideeritud, on ta igasuguse varata ja oma majandustegevuse lõpetanud.»

Nii ASi RH kui ka RH Ajakirjanike ASi üheaegselt kohtus esindanud vandeadvokaat Aivar Pilv sõnas Äripäevale, et hagi käsitleb aega, kus suhted olid hoopis teised. Nädal tagasi oli ta pakkunud pooltele kohtuvälist kokkulepet, kuid eilseks ei olnud see veel lahendit leidnud. Järgmine kohtuistung määrati 3. aprillile. ÄP

Jaga lugu:
Hetkel kuum