• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 17.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renditud poolhaagised jäävad Venemaa piiril kinni

Venemaa tollikomitee uus kord kehtib TIR karnetit kasutavate autode kohta. Möödunud aasta 20. detsembril Venemaa tollipunktidele laiali saadetud käskkirjas on öeldud, et TIR carneti ja auto valdaja peab olema üks isik. See tähendab, et renditud või liisitud poolhaagistega TIRi omanikke enam Venemaa territooriumile ei lubata.
Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi kinnitusel ei ole Venemaa tollile juriidiliselt midagi ette heita, kuna mingeid konventsionaalseid nõudeid ei ole rikutud.
Kuldkepi sõnade kohaselt võib Venemaa käitumise põhjus olla soov panna piir lokkavale salakaubandusele. «Iseasi, et nad tegid selle otsuse ootamatult, pannes sellega raskesse olukorda ka enda vedajad, kelle hulgas on protsentuaalselt samapalju renditud poolhaagistega vedajaid kui Eestis,» lausus Kuldkepp. Esimesed teated uue korra kasutamise kohta Eesti vedajate suhtes hakkasid ERAAsse jõudma jaanuari alguses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ma ei saa enam aru, kuidas edasi töötada,» on Andrus Pitkvee ASist Santana nõutu. Tema ütlusel on enamikul Eesti firmadel haagised renditud.
Kuldkepi väitel sõidab aga renditud poolhaagistega ringi umbes 1/5 transpordiettevõtetest. Legaalse lahenduse puudumiseni soovitab Kuldkepp Venemaale sõiduks TIR karneti asemel kasutada Vene Föderatsiooni sisest tolliprotseduuri.
«See eeldab rohkem tööd kauba saatjalt, kes peab kontakti võtma kauba saajaga. Viimane läheb kohalikku tolli, täidab eeldeklaratsiooni, võtab kinnitused ja saadab paberid piirile,» rääkis Kuldkepp. Olukorra lahendamiseks on ERAA võtnud ühendust Venemaa autovedajate assotsiatsiooniga ja rahvusvahelise maanteetranspordi liiduga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele