• OMX Baltic−0,13%297,65
  • OMX Riga0,45%891,14
  • OMX Tallinn−0,11%2 046,91
  • OMX Vilnius0,17%1 205,58
  • S&P 5000,07%6 363,35
  • DOW 30−0,7%44 693,91
  • Nasdaq 0,18%21 057,96
  • FTSE 1000,85%9 138,37
  • Nikkei 225−0,59%41 579,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,93
  • OMX Baltic−0,13%297,65
  • OMX Riga0,45%891,14
  • OMX Tallinn−0,11%2 046,91
  • OMX Vilnius0,17%1 205,58
  • S&P 5000,07%6 363,35
  • DOW 30−0,7%44 693,91
  • Nasdaq 0,18%21 057,96
  • FTSE 1000,85%9 138,37
  • Nikkei 225−0,59%41 579,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,93
  • 02.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Roveril on tootmises konkureerivad mudelid

BMW kontserni kuuluv Rover Group tutvustas eelmise aasta lõpus oma uuendatud 200-seeriat. Roveril oli mullu uudisterohke aasta, sest vaid mõni kuu varem jõudis avalikkuse ette uuendatud 400-seeria.
Uus 200-seeria läks tootmisse nii kolme- kui viieukselisena. Inglismaal on odavaim versioon umbes 10 000 naela (179 000 krooni) maksev 214i, tippmudeli 200vi eest tuleb välja anda 15 000 naela (270 000 krooni).
Nii uue auto salong kui ka välimus mõjub värskema ja nooruslikumana kui 400-seerial. Uus Rover 200 baseerub oma samanimelisel eelkäijal ja ei oma otsest sugulust ei BMW ega Roveri eelmise koostööpartneri Hondaga (Rover 400 valmis veel Honda ja Roveri koostöös).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki Rover 200 töögrupp pidi tegutsema väga kleenukest rahakotti arvestades on tegu esimese Roveri täiesti uue autoga peale 1984. aastal tutvustatud Montegot. Esimene täismahus tootmisaasta saab olema 1997. aasta, kui Rover plaanib toota 160 000 autot.
Inglise autoajakirja Car hinnangul võib Roveri probleemiks kujuneda iseenesest kurioosne fakt, et sel autofirmal on nüüd tootmises kaks omavahel konkureerivat mudelit -- viieukselised 200- ja 400-seeria autod. Neist 200-seeria on parema välimusega, odavam ja pisut pisem. Rover 400 eeliseks on suuremad mõõtmed ja inglaste konservatiivsust arvestades ka traditsioonilisem välimus.
Rover ise peab 400-seeria luukpäraversiooni Ford Mondeo konkurendiks. Cari arvates võib seda pidada pigem musta huumori valda kuuluvaks -- piisab, kui võrrelda autode mahutavust, mis on kindlalt Fordi kasuks. Tegelikult on ka 200-seeria pisut pisike, konkureerimaks samas klassis Ford Escortiga -- näiteks on Renault Mégane 150 mm pikem ja sellele vastavalt ka ruumikam. Roveri senist numeratsiooni silmas pidades on 200 näol tegu ebatüüpilise autoga, mistõttu kaaluti talle uue nimetuse andmist. Sama küsimus oli kaalumisel ka 400-seeria luukpäraversiooni juures, mida taheti nimetada 300-seeriaks. 300-seeriat siiski ei sündinud -- Rover jätkab 100-, 200-, 400-, 600- ja 800-seeriaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 23 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele