• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 09.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oodatakse põhjendusi

Hiljuti avaldas Äripäev arvamust, et Euroopa Liiduga (EL) liitumise või mitteliitumise põhjenduste leidmisega pole seni piisa-valt tegeldud. Kuna Eestit on püütud tituleerida perspektiivikaks transiitmaaks, tekib ikkagi huvi, mis saab meie transpordisüsteemist peale ELiga ühinemist.
Lähemal uurimisel selgus, et keegi ei tea midagi. Teede- ja sideminister Kalev Kukk oli meeleldi nõus rääkima tulipunktis oleva raudtee probleemidest, kuid tunnistas, et vestluseks ELi teemadel pole ta valmis. Transiitkaubanduse komisjoni aseesimees Ülo Vooglaid möönab: «Tahaks isegi teada, miks peaks olema Joonasel vaala kõhus hea.»
Objektiivsuse huvides tuleb siiski tunnistada, et päris tegevusetult liitumist ei oodata. Neil päevil annab Eesti majanduse instituut üle teede- ja sideministeeriumi poolt tellitud töö meie seadustiku puudujääkidest ELi normidest lähtuvalt. Nii uuring kui ka teede- ja sideministeeriumi nõunik Jaan Anvelt leiavad, et eelkõige on vaja europiseerida meie maksusüsteem. Kui praegu maksavad teede korrashoiu kinni kõik maksumaksjad, siis eesmärk on, et seda teeksid ainult teede kasutajad. Selle teostamise ainuvõimalusena näeb Anvelt tõusvat kütuseaktsiisi. Momendil moodus-tab meie kütuseaktsiis 20--30% ELi maade tasemest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui autovedajatele tähendab Euroopaga ühinemine kindlaid lisakulutusi, siis RE Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch peab ELiga ühinemist raudteele ainsaks arenguvõimaluseks. Ainult siis võib loota, et Eesti haaratakse Euroopa põhja--lõuna suunalisse transpordikoridori.
See ongi kõik, mis teada. Anvelti sõnul tuleb seaduste kooskõlastamine ELi omadega kasuks igal juhul, olenemata rahva lõppotsusest. Otsustamiseks on aga vaja rohkem põhjendusi sellele, mis meid ees ootab.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele