Tolliameti tollikorraldusosakonna juhataja Ülo Järve sõnul tõlgendab Vene Föderatsioon rahvusvahelist TIR-konventsiooni omavoliliselt ja seoses sellega peetakse pidevalt kinni Eesti autovedajaid ning saadetakse nad piirilt tagasi. Veoseid on Järve sõnul kinni peetud vaatamata sellele, et vedajal on TIR-märkmik ja see vastab rahvusvahelise konventsiooni nõudmistele.
Rahvusvahelise TIR-konventsiooni alusel ei tohi autovedaja oma TIR-märkmikut anda kasutada teisele vedajale. Samuti on keelatud seda müüa. Vene toll tõlgendab seda punkti nii, et kui veduki, märkmiku ja haagise valdaja ei ole üks ja sama isik, on konventsiooni rikutud ja autot tollipunktist kaugemale ei lasta.
«See ei ole ainult Eesti probleem,» lisas Järv. Kaks nädalat tagasi arutati seda küsimust ÜRO Euroopa majandus- ja sotsiaalkomisjoni sisemaatranspordikomitee tollitöörühmas. Järve sõnul tõstatasid küsimuse lisaks Eestile ka teised riigid.
Järve sõnul aitab transpordivahendite kinnipidamist vältida see, kui transpordivahend ja TIR-märkmik kuuluvad samale valdajale.
Nädal aega tagasi pöördus Eesti tolliamet kirjaga Venemaa riikliku tollikomitee poole, nõudes selgitust, miks rakendatakse rahvusvahelise tollikonventsiooni puhul lisanõudeid. Vastust pole tänini saadud.
Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Väino Soonikese sõnul kuulati reedel ministeeriumis peetud nõupidamisel ära kõigi asjaosaliste seisukohad. Järgmise nädala alguses peaks ministeeriumis valmima määruse eelnõu valitsusele esitamiseks.