• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 14.03.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sünnib konsortsium

Monveldi sõnul töötas TAKi konsortsiumiks restruktureerimise plaani välja Mainor-Partner. Konsortsiumi moodustamise korral saab tegevusharud paremini tööle rakendada ning linnaliikluse korraldamise teistest tegevusaladest eraldada, lausus Monveld.
Restruktureerimise käigus on välja pakutud TAKist eraldada seitse allüksust, tulevast tütarettevõtet, mida hakkaks juhtima praegune TAKi juhtkond.
TAKi arendusdirektori Koit Kaevatsi sõnul aitab tegevusalade eraldamine saada paremat ettekujutust firma majanduslikust seisust ning ettevõtet efektiivsemalt juhtida. «Me peame hakkama suuremat tähelepanu pöörama oma põhitegevusala -- linnaliikluse -- taseme parandamisele,» ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaevatsi sõnul on siin viimane sõna öelda TAKi omanikul ehk Tallinna linnal. Eelmisel nädalal andis linnavolikogu TAKi restruktureerimiskavale positiivse hinnangu. TAKi juhatus koos linnavalitsusega peavad siis linnavolikogule kinnitamiseks esitama ettevõtte uue põhikirja.
Monveldi sõnul on viimastel aastatel TAKi töömaht Tallinna linnaliinide teenindamisel vähenenud. Linnaliikluse korraldamine pole Monveldi sõnul ainult bussidega sõitmine. Siia kuuluvad ka dispet?erteenistus ja remont, lausus ta. Lisaks linnaliinidele on TAKil ka välisliine, nagu Tallinn--Kiel, lisaks veel Maardu ja Saue liinid.
Tallinna transpordiameti andmetel vähenesid linnaliinibusside töömahud eelmisel ja üle-eelmisel aastal vastavalt 9,1 ja 11,9 protsenti. Linnaliinide kahjum oli transpordiameti andmetel möödunud ja ülemöödunud aastatel vastavalt 3,2 ja 3,6 miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele