Monveldi sõnul töötas TAKi konsortsiumiks restruktureerimise plaani välja Mainor-Partner. Konsortsiumi moodustamise korral saab tegevusharud paremini tööle rakendada ning linnaliikluse korraldamise teistest tegevusaladest eraldada, lausus Monveld.
Restruktureerimise käigus on välja pakutud TAKist eraldada seitse allüksust, tulevast tütarettevõtet, mida hakkaks juhtima praegune TAKi juhtkond.
TAKi arendusdirektori Koit Kaevatsi sõnul aitab tegevusalade eraldamine saada paremat ettekujutust firma majanduslikust seisust ning ettevõtet efektiivsemalt juhtida. «Me peame hakkama suuremat tähelepanu pöörama oma põhitegevusala -- linnaliikluse -- taseme parandamisele,» ütles ta.
Kaevatsi sõnul on siin viimane sõna öelda TAKi omanikul ehk Tallinna linnal. Eelmisel nädalal andis linnavolikogu TAKi restruktureerimiskavale positiivse hinnangu. TAKi juhatus koos linnavalitsusega peavad siis linnavolikogule kinnitamiseks esitama ettevõtte uue põhikirja.
Monveldi sõnul on viimastel aastatel TAKi töömaht Tallinna linnaliinide teenindamisel vähenenud. Linnaliikluse korraldamine pole Monveldi sõnul ainult bussidega sõitmine. Siia kuuluvad ka dispet?erteenistus ja remont, lausus ta. Lisaks linnaliinidele on TAKil ka välisliine, nagu Tallinn--Kiel, lisaks veel Maardu ja Saue liinid.
Tallinna transpordiameti andmetel vähenesid linnaliinibusside töömahud eelmisel ja üle-eelmisel aastal vastavalt 9,1 ja 11,9 protsenti. Linnaliinide kahjum oli transpordiameti andmetel möödunud ja ülemöödunud aastatel vastavalt 3,2 ja 3,6 miljonit krooni.