• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 24.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ümar Volvo saab endale ka universaalkere

Volvo alustab novembris oma uue mudeliseeria tootmist. Tavapärase kolmekohalise numbri asemel tähistab uusi autosid üks täht ja kahekohaline number.
Mullu sügisel tutvustas Volvo Frankfurdi autonäitusel sedaani Volvo S4, mille nimi muudeti hiljem S40-ks. Sedaani kõrvale on tänaseks jõudnud universaalkerega mudel, mille nimi on V40.
Sarnaselt S40-ga ei meenuta V40 kuigivõrd tavapärast Volvot. Kadunud on Volvole omane kandilisus, mille asemele on tulnud ümaramad jooned. Kas see toob Volvole kasu või kahju, on raske öelda, sest sellega on Volvo kandilisuse pooldajate silmis kindlasti üht-teist kaotanud, samas on aga kandilisuse vaenlaste arvel kindlasti ka uusi poolehoidjaid võidetud.
V40 mootorid on samad, mis S40-l -- 1,8-liitrine 115hj ja 2-liitrine 137hj bensiinimootor, samuti 1,9-liitrine 90hj turbodiisel.
Diiselmootori puhul kasutatakse ainult viiekäigulist käsitsi lülitatavat käigukasti, bensiinimootori puhul saab kasutada ka neljakäigulist automaatkäigukasti (sama, mis Volvo 850-l).
Auto on 19 cm lühem kui 850, mida võiks pidada uue seeria baasmudeliks. Hinna ja suuruse poolest asetub uus 40-seeria Volvo 400-seeria ja Volvo 850 vahele.
V40 tootmine algab Hollandis Nedcari autotehases novembris, esimesel aastal on kavas toota 60 000 autot. Volvo, Mitsubishi ja Hollandi riigi ühisomanduses olevas tehases toodetakse samal liinil ka Mitsubishi uusimat mudelit Carisma.
Volvo uue autoseeria sünd on osutunud vaevaliseks, kuna esile on kerkinud mitmeid ootamatuid probleeme. Esmalt tuli kogu seeria ümber nimetada, kuna Audi polnud nõus Volvo esialgse nimevalikuga, väites, et ühest tähest ja ühest numbrist koosnev nimi meenutab Audi mudelite nime struktuuri.
Rootsi majanduslehe Dagens Industri teatel on tänaseks selgunud, et S40-seeria autod on liiga mürarohked, mistõttu umbes 10 000 juba valmis auto mootorid tuleb uuesti üle vaadata. See tähendab autoostjatele kuni 3,5 kuu pikkust lisaootamist, mis kahtlemata ei tule uue mudeli mainele kasuks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele