Kui kassas napib raha ning kapital on varude all kinni, võib sobivaks lahenduseks osutuda bartertehing. Mõte on selles, et ettevõtte ostude eest tasutakse sellesama ettevõtte toodangus -- kaup kauba vastu.
Traditsioonilisest vahetuskaubandusest erinetakse sellega, et kõigi Barterbolagetiga liitunud firmade kaupu ja teenuseid ei vahenda mitte firmad ise, vaid vahendusfirma. Seega ei pruugi kaubavahetus mitte alati toimuda sellesama ettevõttega, mille toodangut ostetakse. Taolist vahendustegevust nimetab Barterbolaget ise «organiseeritud barteriks».
Tegevuse esimese 12 kuu jooksul on Barterbolaget kaupu ja teenuseid vahendanud kokku nelja miljoni Rootsi krooni eest. Firma tegevdirektori Anette Håkanssoni sõnul oli algus raske: «Kõigepealt tuli välja töötada kontseptsioon. See oli üsna vaevanõudev. Kõik rajaneb ju klientide omamisel eri tööstusharudes,» ütles Anette Håkansson.
Barterbolageti põhimõte on omada igas tegevusharus ühte ettevõtet. Ettevõtete ringi laiendatakse vaid siis, kui üks ettevõte ei suuda kogu nõudlust rahuldada.
Enamik Barterbolageti seni sooritatud tehingutest puudutab kontoriteenuseid: kontoritarbed, trükiteenused, konsultatsiooniteenused, koristamine.
Barterbolaget kuulub USA investeerimisfirmale Norifico. DI