Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks on Volkswagenite läbimüük siin üsna väike?

    Ma ei oska Matkari tege-vuse kohta midagi otseselt öelda, eks see on ikka rohkem nende kontserni poliitika. Aga mis puutub Matkari kui Volkswageni esinduse müügi tulemusi, siis on see üsna üllatav, sest auto on hea ja Kesk- ning Ida-Euroopas hästi müüdav. Eesti turul peab müügipoliitika olema üsna agressiivne ja tugev. Kui suuremad margid müüvad osaliselt ka inertsist, siis tuleb teistel sellevõrra rohkem aktiivselt tööd teha.
    Aasta algusest on turg olnud üsna vaikne. Kevadel autode läbimüük uute autode osas kasvas, eelkõige pean siin silmas aprilli- ja maikuud. Suve tulekuga läbimüük langeb. Raske on prognoosida majandustegevust juulis ja augustis, kuna need on puhkusekuud, mil inimesed tõenäoliselt ei tegele aktiivselt autoostuga.
    Võib öelda, et põhitegijad Eesti turul markide osas on kinnistunud. Läbimüügi jada vaadates ei ole markide läbimüük Euroopa turuga analoogne. Kui vaadata Balti turgu, siis on isegi siin Eesti turg erinev markide suhtes. Loomulikult on määrav ka see, kes oli esimesena turul. See mõjutab kliendi usaldust. Ent raske on ette näha, et lähiajal mingi automargi läbimüük hakkaks kõvasti suurenema.
    Panganduse turul pangad ühinevad, analoogselt peaks autoturg konsolideeruma. Suurimad tegijad koondaksid margid enda alla. See aspekt võib paari aasta pärast aktuaalseks kujuneda.
    Ma ei ole Volkswageni kohta täpset analüüsi teinud, aga ma kardan, et Volkswageni praeguse läbimüügi on põhjustanud auto hind, võib-olla on ta siin üle hinnatud. Seda on siiski raske otsustada, selleks peaks tegema hinnavõrdlusi mujal maades.
    Raske öelda, kas läbimüügid hakkavad pärast uue esindaja leidmist oluliselt muutuma. Ma ei usu, et palju muutub. Uute autode turg on juba kolm aastat olnud enam-vähem samal tasemel. Marke on küll juurde tulnud, aga see ei tähenda automaatselt seda, et turg oleks suurenenud.
    Jämedalt võib öelda, et aastatel 1993--1995 oli uute autode müük umbes 3000--3200 piires, sõltumata sellest, et 1993. aastal oli marke tunduvalt vähem. See tähendab, et kellelgi on uute autode tulekuga müük vähenenud, kelleltki on turgu ära võetud. Praegu tundub, et kui vaadata selle aasta esimese kvartali statistikat, siis turg mingil määral küll suureneb, läheb umbes 4000 uue auto kanti. Aga ega muidugi ei ole ju kindel, et järgmistes kvartalites ka analoogselt esimesega 1000 autot müüakse.
    Mina ei usu, et kui neil eelmisel aastal oli müük kuskil 113 Volkswagenit, siis nüüd müük järsult muutub ja müüakse näiteks 300 autot aastas. Kellelt see ära võetakse? Et turg oluliselt suureneks, ma ei usu, seega peaks kelleltki siis turgu ära võtma, ent ma ei näe, kellelt nii palju saaks ära võtta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.