• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 04.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks on Volkswagenite läbimüük siin üsna väike?

Ma ei oska Matkari tege-vuse kohta midagi otseselt öelda, eks see on ikka rohkem nende kontserni poliitika. Aga mis puutub Matkari kui Volkswageni esinduse müügi tulemusi, siis on see üsna üllatav, sest auto on hea ja Kesk- ning Ida-Euroopas hästi müüdav. Eesti turul peab müügipoliitika olema üsna agressiivne ja tugev. Kui suuremad margid müüvad osaliselt ka inertsist, siis tuleb teistel sellevõrra rohkem aktiivselt tööd teha.
Aasta algusest on turg olnud üsna vaikne. Kevadel autode läbimüük uute autode osas kasvas, eelkõige pean siin silmas aprilli- ja maikuud. Suve tulekuga läbimüük langeb. Raske on prognoosida majandustegevust juulis ja augustis, kuna need on puhkusekuud, mil inimesed tõenäoliselt ei tegele aktiivselt autoostuga.
Võib öelda, et põhitegijad Eesti turul markide osas on kinnistunud. Läbimüügi jada vaadates ei ole markide läbimüük Euroopa turuga analoogne. Kui vaadata Balti turgu, siis on isegi siin Eesti turg erinev markide suhtes. Loomulikult on määrav ka see, kes oli esimesena turul. See mõjutab kliendi usaldust. Ent raske on ette näha, et lähiajal mingi automargi läbimüük hakkaks kõvasti suurenema.
Panganduse turul pangad ühinevad, analoogselt peaks autoturg konsolideeruma. Suurimad tegijad koondaksid margid enda alla. See aspekt võib paari aasta pärast aktuaalseks kujuneda.
Ma ei ole Volkswageni kohta täpset analüüsi teinud, aga ma kardan, et Volkswageni praeguse läbimüügi on põhjustanud auto hind, võib-olla on ta siin üle hinnatud. Seda on siiski raske otsustada, selleks peaks tegema hinnavõrdlusi mujal maades.
Raske öelda, kas läbimüügid hakkavad pärast uue esindaja leidmist oluliselt muutuma. Ma ei usu, et palju muutub. Uute autode turg on juba kolm aastat olnud enam-vähem samal tasemel. Marke on küll juurde tulnud, aga see ei tähenda automaatselt seda, et turg oleks suurenenud.
Jämedalt võib öelda, et aastatel 1993--1995 oli uute autode müük umbes 3000--3200 piires, sõltumata sellest, et 1993. aastal oli marke tunduvalt vähem. See tähendab, et kellelgi on uute autode tulekuga müük vähenenud, kelleltki on turgu ära võetud. Praegu tundub, et kui vaadata selle aasta esimese kvartali statistikat, siis turg mingil määral küll suureneb, läheb umbes 4000 uue auto kanti. Aga ega muidugi ei ole ju kindel, et järgmistes kvartalites ka analoogselt esimesega 1000 autot müüakse.
Mina ei usu, et kui neil eelmisel aastal oli müük kuskil 113 Volkswagenit, siis nüüd müük järsult muutub ja müüakse näiteks 300 autot aastas. Kellelt see ära võetakse? Et turg oluliselt suureneks, ma ei usu, seega peaks kelleltki siis turgu ära võtma, ent ma ei näe, kellelt nii palju saaks ära võtta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele