• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 04.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks on Volkswagenite läbimüük siin üsna väike?

Ma ei oska Matkari tege-vuse kohta midagi otseselt öelda, eks see on ikka rohkem nende kontserni poliitika. Aga mis puutub Matkari kui Volkswageni esinduse müügi tulemusi, siis on see üsna üllatav, sest auto on hea ja Kesk- ning Ida-Euroopas hästi müüdav. Eesti turul peab müügipoliitika olema üsna agressiivne ja tugev. Kui suuremad margid müüvad osaliselt ka inertsist, siis tuleb teistel sellevõrra rohkem aktiivselt tööd teha.
Aasta algusest on turg olnud üsna vaikne. Kevadel autode läbimüük uute autode osas kasvas, eelkõige pean siin silmas aprilli- ja maikuud. Suve tulekuga läbimüük langeb. Raske on prognoosida majandustegevust juulis ja augustis, kuna need on puhkusekuud, mil inimesed tõenäoliselt ei tegele aktiivselt autoostuga.
Võib öelda, et põhitegijad Eesti turul markide osas on kinnistunud. Läbimüügi jada vaadates ei ole markide läbimüük Euroopa turuga analoogne. Kui vaadata Balti turgu, siis on isegi siin Eesti turg erinev markide suhtes. Loomulikult on määrav ka see, kes oli esimesena turul. See mõjutab kliendi usaldust. Ent raske on ette näha, et lähiajal mingi automargi läbimüük hakkaks kõvasti suurenema.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Panganduse turul pangad ühinevad, analoogselt peaks autoturg konsolideeruma. Suurimad tegijad koondaksid margid enda alla. See aspekt võib paari aasta pärast aktuaalseks kujuneda.
Ma ei ole Volkswageni kohta täpset analüüsi teinud, aga ma kardan, et Volkswageni praeguse läbimüügi on põhjustanud auto hind, võib-olla on ta siin üle hinnatud. Seda on siiski raske otsustada, selleks peaks tegema hinnavõrdlusi mujal maades.
Raske öelda, kas läbimüügid hakkavad pärast uue esindaja leidmist oluliselt muutuma. Ma ei usu, et palju muutub. Uute autode turg on juba kolm aastat olnud enam-vähem samal tasemel. Marke on küll juurde tulnud, aga see ei tähenda automaatselt seda, et turg oleks suurenenud.
Jämedalt võib öelda, et aastatel 1993--1995 oli uute autode müük umbes 3000--3200 piires, sõltumata sellest, et 1993. aastal oli marke tunduvalt vähem. See tähendab, et kellelgi on uute autode tulekuga müük vähenenud, kelleltki on turgu ära võetud. Praegu tundub, et kui vaadata selle aasta esimese kvartali statistikat, siis turg mingil määral küll suureneb, läheb umbes 4000 uue auto kanti. Aga ega muidugi ei ole ju kindel, et järgmistes kvartalites ka analoogselt esimesega 1000 autot müüakse.
Mina ei usu, et kui neil eelmisel aastal oli müük kuskil 113 Volkswagenit, siis nüüd müük järsult muutub ja müüakse näiteks 300 autot aastas. Kellelt see ära võetakse? Et turg oluliselt suureneks, ma ei usu, seega peaks kelleltki siis turgu ära võtma, ent ma ei näe, kellelt nii palju saaks ära võtta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele