Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks on Volkswagenite läbimüük siin üsna väike?

    Ma ei oska Matkari tege-vuse kohta midagi otseselt öelda, eks see on ikka rohkem nende kontserni poliitika. Aga mis puutub Matkari kui Volkswageni esinduse müügi tulemusi, siis on see üsna üllatav, sest auto on hea ja Kesk- ning Ida-Euroopas hästi müüdav. Eesti turul peab müügipoliitika olema üsna agressiivne ja tugev. Kui suuremad margid müüvad osaliselt ka inertsist, siis tuleb teistel sellevõrra rohkem aktiivselt tööd teha.
    Aasta algusest on turg olnud üsna vaikne. Kevadel autode läbimüük uute autode osas kasvas, eelkõige pean siin silmas aprilli- ja maikuud. Suve tulekuga läbimüük langeb. Raske on prognoosida majandustegevust juulis ja augustis, kuna need on puhkusekuud, mil inimesed tõenäoliselt ei tegele aktiivselt autoostuga.
    Võib öelda, et põhitegijad Eesti turul markide osas on kinnistunud. Läbimüügi jada vaadates ei ole markide läbimüük Euroopa turuga analoogne. Kui vaadata Balti turgu, siis on isegi siin Eesti turg erinev markide suhtes. Loomulikult on määrav ka see, kes oli esimesena turul. See mõjutab kliendi usaldust. Ent raske on ette näha, et lähiajal mingi automargi läbimüük hakkaks kõvasti suurenema.
    Panganduse turul pangad ühinevad, analoogselt peaks autoturg konsolideeruma. Suurimad tegijad koondaksid margid enda alla. See aspekt võib paari aasta pärast aktuaalseks kujuneda.
    Ma ei ole Volkswageni kohta täpset analüüsi teinud, aga ma kardan, et Volkswageni praeguse läbimüügi on põhjustanud auto hind, võib-olla on ta siin üle hinnatud. Seda on siiski raske otsustada, selleks peaks tegema hinnavõrdlusi mujal maades.
    Raske öelda, kas läbimüügid hakkavad pärast uue esindaja leidmist oluliselt muutuma. Ma ei usu, et palju muutub. Uute autode turg on juba kolm aastat olnud enam-vähem samal tasemel. Marke on küll juurde tulnud, aga see ei tähenda automaatselt seda, et turg oleks suurenenud.
    Jämedalt võib öelda, et aastatel 1993--1995 oli uute autode müük umbes 3000--3200 piires, sõltumata sellest, et 1993. aastal oli marke tunduvalt vähem. See tähendab, et kellelgi on uute autode tulekuga müük vähenenud, kelleltki on turgu ära võetud. Praegu tundub, et kui vaadata selle aasta esimese kvartali statistikat, siis turg mingil määral küll suureneb, läheb umbes 4000 uue auto kanti. Aga ega muidugi ei ole ju kindel, et järgmistes kvartalites ka analoogselt esimesega 1000 autot müüakse.
    Mina ei usu, et kui neil eelmisel aastal oli müük kuskil 113 Volkswagenit, siis nüüd müük järsult muutub ja müüakse näiteks 300 autot aastas. Kellelt see ära võetakse? Et turg oluliselt suureneks, ma ei usu, seega peaks kelleltki siis turgu ära võtma, ent ma ei näe, kellelt nii palju saaks ära võtta.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.