• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,37
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,37
  • 06.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AS Inreko Laevad saab välisreise edasi teha

AS Inreko Laevad peadirektori asetäitja Alar Mikenberg ütles, et Inreko Laevad on teine firma endises NSV Liidus, kes sellise sertifikaadi saab. Esimene oli Mikenbergi sõnul Eesti Merelaevandus, kes sai selle tänavu aprillis.
Mikenbergi ütlusel on ohutu juhtimise sertifikaat veidi nõrgem kui kvaliteedisertifikaat ISO 9002, kuid põhimõtteliselt sama.
Euroopa Liidu transpordiministrite otsuse kohaselt peavad Euroopas liikuvad reisilaevad olema sertifitseeritud hiljemalt käesoleva aasta 1. juulil. Mikenberg ütles, et need Euroopa laevafirmad, kellel selleks ajaks ohutu juhtimise sertifikaati pole, ei tohi sooritada rahvusvahelisi reise. Tema sõnul peavad hiljem sertifitseeritud saama ka kaubalaevad ja tankerid.
Eestis reisilaevandusega tegelevatel firmadel on ohutu juhtimise sertifikaat juba olemas, ütles Mikenberg. Tema sõnul on teisiti aga ülejäänud Balti riikidega ning Vene Föderatsiooni laevadega. Mikenbergi sõnul lõpetab alates 1. juulist kurseerimise mitu Vene suuremat reisilaeva.
Mikenbergi sõnul hakati sertifikaadiks ettevalmistusi tegema juba eelmise aasta mais.
Mikenbergi ütlusel tehakse sertifikaadi taotlemisel koostööd klassifikatsiooniühinguga, milleks on Eesti puhul Vene Föderatsiooni mereregister. Kõigepealt tuleb registrile esitada dokumendid, mis kirjeldavad firma juhtimist ning siis saab esitada taotluse välisauditi läbiviimiseks.
Mikenbergi sõnul kestis neil sõltumatu välisaudit ligi neli kuud.
Sertifikaadi taotlemine läks Inrekole maksma ligi miljon krooni.
Sertifikaadi väljastab Vene Föderatsiooni mereregistri Peterburi register, kuna Eesti veeteede amet delegeeris õiguse, mida ta ise polnud suuteline täitma, rahvusvaheliselt tunnustatud klassifikatsiooniühingule.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele