• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 26.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõiduki ehitamine pole konstruktori kokkupanek

Iseehitatud sõiduki peamine koostisosa (sõiduautol kere karkass ja/või raam, mootorrattal raam) peab olema oma tehtud. Iseehitatud sõiduki välimus peab olema omanäoline ja samal ajal esteetiline.
Sõiduki tunnustamise alusdokumendid on:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- vabas vormis avaldus, mis peab sisaldama omaniku nime (või nimetuse) ja aadressi ning sõiduki liigi ja selle peamiseid andmeid;
- sõiduki üldjoonised kõigi põhimõõtmetega, haagisel kahes vaates (külg- ja tagantvaade), sõiduautol ja mootorrattal kolmes vaates (eest-, tagant- ja külgvaade);

Artikkel jätkub pärast reklaami

- fotod (vähemalt formaadis 9x12 cm) haagisest külg- ja tagantvaates ning autost ja mootorrattast eest-, tagant- ja külgvaates.
Sõiduk koos dokumentidega tuleb esitada tehnilistele nõuetele vastavuse kontrollimiseks ARK tehnikaosakonnale. Iseehitatud haagise tehnilistele nõuetele vastavuse kontrollimiseks piisab põhjalikust tehnoülevaatusest ARK tehnikaosakonnas.
Sõiduauto või mootorratas, aga vajadusel ka mõni erihaagis suunatakse põhjalikuks kontrollimiseks ekspertiisi. Viimase eest peab tasuma sõiduki omanik.
Tehnilistele nõuetele vastavaks tunnistatud sõidukile väljastab ARK tehnikaosakond «Otsuse üksikkorras oma tarbeks valmistatud sõiduki kohta», mis on (koos ekspertiisiaktiga -- kui see tehti) aluseks selle registreerimisel ARK büroos.
Üldnõuded sõiduauto haagise ehitamiseks:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- piduriteta haagise täismass ei tohi olla suurem kui 50% vedava auto tühimassist, kuid mitte üle 750 kg. Inertspiduriga (ja seisupiduriga) haagise täismass ei tohi olla suurem kui vedava auto täismass (maastikuautol võib olla kuni 1,4 korda suurem), kuid mitte üle 3500 kg;
- haagise pikkus tiisli veorõnga keskpunktist äärmise tagumise punktini võib erijuhtumil olla kuni 12 m. Laius võib olla kuni 2,5 m, kusjuures vähemalt 2,3 m laiune haagis ei või olla vedukist laiem üle 0,6 m. Kõrgus võib erijuhtumil olla kuni 4,0 m, kuid furgoonhaagisel ümberpaiskumise vältimiseks mitte enam kui 1,5 rataste vahet (rööbet);

Artikkel jätkub pärast reklaami

- haagise telgede arv sõltub kasutatavate rehvide lubatavast koormusest -- kui ühe telje korral osutuvad rehvid ülekoormatuks, tuleb ette näha kaks telge;
- 1. jaanuarist 1997 peab registreeritavatel haagistel olema haakeseade tehases valmistatud ja markeeritud;

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kõigil haagistel peavad olema ees valged, külgedel kollased ja taga punased kolmnurksed helkurid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele