Transpordis on suvi hapukurgihooaeg. Paljude ekspedeerimisfirmade klientideks olevad ettevõtted on juulis-augustis kollektiivpuhkusel ja seetõttu suuri kaupade liigutamisi ei toimu. Ekspedeerimisfirmade vabanev resurss väljendub ka hinnapakkumisturul. Järvakandi Klaasis oldi väga üllatunud faksiaparaati ummistanud hinnapakkumiste rohkusest. Tavaliselt tuleb vastuseid märksa vähem.
Saabunud pakkumistest võib järeldada, et 15 tonni pudeleid on võimalik Riiga toimetada keskmiselt 5176 krooni eest. Odavaim pakkumine tahab keskmisest hinnast 600 krooni vähem. Nimetatud ATV Transpordi pakkumine ei sisalda aga TIRi. Võib arvata, et paljude teistegi firmade pakutud hind läheb ca 1500 krooni võrra (nii kalliks hindab TIRi AS Tallinna Toiduveod) odavamaks, kui nende pakkumusest eraldada TIR, mida pole eraldi välja toodud.
TIRist ongi Läti puhul targem loobuda. Veofirmad on väitnud, et Läti ei tunnista niikuinii TIR-konventsiooni ja nõuab, et piiril oleks vastas kauba saaja koos vormistatud Läti-sisese kaubaveo dokumendiga. TIRi vajalikkust Läti vedudel eitab ekspertarvamuses ka Järvakandi Klaasi müügiökonomist Anu Luukas.
Lõpetuseks tagasi möödunudnädalase teema juurde, kus arvutifirmad kritiseerisid Eesti ekspedeerijaid. Välja toodi äsja ühinenud Balti Transporti ja Scansped Eestit. Nimetatud firmade juhtkond ei tõtanud tõestama, et neid laimatakse, vaid tunnistas puudujääke. Kasvavates kaubavoogudes olevat eriti Scansped Eesti infosüsteem aegunud. Samas kinnitati, et alates järgmise aasta kevadest ühinetakse kogu Scanspedi organisatsiooni hõlmava arvutivõrguga, mis võimaldab igal ajahetkel saadetise kohta saada kogu informatsiooni.
ASi Järvakandi Klaas müügiökonomist Anu Luukas:
Saabunud hinnapakkumustes ei olnud midagi üllatavat ega soodsamat võrreldes sellega, mida me juba kasutame.
Loomulikult on pakkumises kõige olulisem hind. Järgmisena tuleb nõudmine, et veos jõuab õigel ajal kohale. Kui seda tingimust ei täideta, kaob igasugune usaldus vedaja vastu. TIR on oluline Venemaa või pikkade Euroopa vedude korral. Läti puhul pole mõtet TIRi kasutada, kuna see teeb veo lihtsalt kallimaks.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele