Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Merelaevandus pandi eile erastamisele

    Erastamisagentuuri peadirektori Väino Sarneti sõnul jääb pärast erastamist riigi kätte 30 protsenti ja erainvestoritele 70 protsenti aktsiaid. Müüki pandud aktsiate eest saadud rahalised vahendid investeeritakse Sarneti sõnade kohaselt tagasi laevandusfirmasse.
    Sarneti sõnul pole seni veel võetud vastu otsust, mis saab edaspidi riigile jäävatest aktsiatest, kuid välistatud pole, et see osa pannakse tulevikus müüki erastamisväärtpaberite eest. Hetkel ei saa seda Sarneti kinnitusel läbi viia, kuna veel on lahendamata laevaregistri ja nende erinevate riikide lippude all sõitmisega seotud küsimused.
    Eesti Merelaevanduse juhatus tegi enne erastamise ametlikku väljakuulutamist erastamisagentuurile ettepaneku panna aktsiakapitali laiendamise teel müüki just 70 protsenti aktsiaid.
    Erastamisagentuur müüb Eesti Merelaevanduse aktsiaid kaheetapilise eelläbirääkimistega pakkumise korras. Pakkumisel osalemiseks tuleb soovijatel end erastamisagentuuris registreerida 3. oktoobriks. Erastamisagentuurist öeldi, et agentuur teatab registreerunutele pakkumise esimese etapi tingimused ja esimese etapi tähtajad kahe kuu jooksul alates 3. oktoobrist.
    BNSi andmeil on Eesti Merelaevanduse erastamisest huvitatud AS Talinvest, AS Hansa Investeeringud ja Taani kontsern A. P. MÖller Group. Viimane erastas Loksa laevaremonditehase ja tema tütarfirma Maersk Air erastab RASi Estonian Airi. Ühegi nimetatud firma esindajad pole veel kinnitanud oma osalemist Eesti Merelaevanduse erastamisel.
    Eesti Merelaevanduse peadirektor Toivo Ninnas on varem öelnud, et ta pooldab firma erastamist. Oma seisukohta põhjendas ta sellega, et kuna laevaäri nõuab väga operatiivset tegutsemist, siis saab erafirma sellega paremini hakkama kui riigifirma.
    Ninnas on avaldanud arvamust, et erastamisel osalevate firmade finantsseis peab olema väga hea. Tema hinnangul tuleb Eesti Merelaevandus erastada tervikuna, aktsiate müügi teel.
    Ninnas on avaldanud arvamust, et erastaja või erastajate üks esimesi samme võiks olla firma aktsiate viimine börsile. Tema sõnul on Eesti riigi seisukohalt oluline, et pärast erastamist säiliks Eesti lipp merelaevanduse laevadel.
    Eesti Merelaevandus uuendab oma laevastikku kolm aastat tagasi Eesti valitsuse poolt vastu võetud ettevõtte saneerimisprogrammi alusel.
    Eesti Merelaevanduse peadirektori asetäitja Jaan Kalmus on öelnud, et uute laevade ostmist finantseeritakse krediitidega, mis on saadud Inglise ja Saksa pankadelt.
    Eesti Merelaevandusele kuulub praegu 47 laeva ja firmas töötab 2385 inimest. Ettevõtte esimese poolaasta käive oli 587 miljonit krooni ja eelmise aasta puhaskasum 101,2 miljonit krooni.
    Eesti Merelaevanduse aktsiakapitali suurus on Toivo Ninnase hinnangul ligi 120 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.