26. august 1996
Jaga lugu:

Eesti Merelaevandus pandi eile erastamisele

Erastamisagentuuri peadirektori Väino Sarneti sõnul jääb pärast erastamist riigi kätte 30 protsenti ja erainvestoritele 70 protsenti aktsiaid. Müüki pandud aktsiate eest saadud rahalised vahendid investeeritakse Sarneti sõnade kohaselt tagasi laevandusfirmasse.

Sarneti sõnul pole seni veel võetud vastu otsust, mis saab edaspidi riigile jäävatest aktsiatest, kuid välistatud pole, et see osa pannakse tulevikus müüki erastamisväärtpaberite eest. Hetkel ei saa seda Sarneti kinnitusel läbi viia, kuna veel on lahendamata laevaregistri ja nende erinevate riikide lippude all sõitmisega seotud küsimused.

Eesti Merelaevanduse juhatus tegi enne erastamise ametlikku väljakuulutamist erastamisagentuurile ettepaneku panna aktsiakapitali laiendamise teel müüki just 70 protsenti aktsiaid.

Erastamisagentuur müüb Eesti Merelaevanduse aktsiaid kaheetapilise eelläbirääkimistega pakkumise korras. Pakkumisel osalemiseks tuleb soovijatel end erastamisagentuuris registreerida 3. oktoobriks. Erastamisagentuurist öeldi, et agentuur teatab registreerunutele pakkumise esimese etapi tingimused ja esimese etapi tähtajad kahe kuu jooksul alates 3. oktoobrist.

BNSi andmeil on Eesti Merelaevanduse erastamisest huvitatud AS Talinvest, AS Hansa Investeeringud ja Taani kontsern A. P. MÖller Group. Viimane erastas Loksa laevaremonditehase ja tema tütarfirma Maersk Air erastab RASi Estonian Airi. Ühegi nimetatud firma esindajad pole veel kinnitanud oma osalemist Eesti Merelaevanduse erastamisel.

Eesti Merelaevanduse peadirektor Toivo Ninnas on varem öelnud, et ta pooldab firma erastamist. Oma seisukohta põhjendas ta sellega, et kuna laevaäri nõuab väga operatiivset tegutsemist, siis saab erafirma sellega paremini hakkama kui riigifirma.

Ninnas on avaldanud arvamust, et erastamisel osalevate firmade finantsseis peab olema väga hea. Tema hinnangul tuleb Eesti Merelaevandus erastada tervikuna, aktsiate müügi teel.

Ninnas on avaldanud arvamust, et erastaja või erastajate üks esimesi samme võiks olla firma aktsiate viimine börsile. Tema sõnul on Eesti riigi seisukohalt oluline, et pärast erastamist säiliks Eesti lipp merelaevanduse laevadel.

Eesti Merelaevandus uuendab oma laevastikku kolm aastat tagasi Eesti valitsuse poolt vastu võetud ettevõtte saneerimisprogrammi alusel.

Eesti Merelaevanduse peadirektori asetäitja Jaan Kalmus on öelnud, et uute laevade ostmist finantseeritakse krediitidega, mis on saadud Inglise ja Saksa pankadelt.

Eesti Merelaevandusele kuulub praegu 47 laeva ja firmas töötab 2385 inimest. Ettevõtte esimese poolaasta käive oli 587 miljonit krooni ja eelmise aasta puhaskasum 101,2 miljonit krooni.

Eesti Merelaevanduse aktsiakapitali suurus on Toivo Ninnase hinnangul ligi 120 miljonit krooni.

Jaga lugu:
Hetkel kuum