• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Matkar loobub Volkswagenist

Matkari juhatuse esimees Jüri Kuusk ütles, et firma juhatus tegi Volkswageni tehasele Saksamaal 6. augustil ettepaneku alustada läbirääkimisi maaletooja lepingu lõpetamiseks hiljemalt 6. veebruariks 1997. Matkar tegi sellise ettepaneku, kuna Kuuse sõnul on tehase praegu kehtestatud hindadega võimatu Volkswagenit Eestis müüa.
Kuusk rääkis, et pärast seda, kui ta saatis Volkswageni tehasele ettepaneku hakata pidama läbirääkimisi lepingu lõpetamise üle, on talle kinnitatud, et varsti tulevad uued hinnad ning koostöö võiks jätkuda. Seni tema kinnitusel konkreetseid tegusid pole järgnenud.
Kuusk ütles, et Volkswageni hind on Eestis olenevalt mudelist 20--25 protsenti kõrgem kui lähinaabritel. Audide müügiga Matkaril tema sõnul probleeme pole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärast Matkari saadetud ettepanekut Volkswageni maaletooja lepingu lõpetamiseks teatas tehas tema sõnul lepingu lõpetamisest ka Riias asuvale Auto Rigale ja Vilniuse firmale Eva Auto.
«Lätlased reageerisid nii, et võtsid Volkswageni lipud maha ning tõstsid autod salongist välja,» lisas Kuusk.
Kolme Balti riigi autofirmad olid saatnud juunis Volkswageni tehasele ühise kirja, milles tehti ettepanek kohtuda juhatuste tasemel, et arutada müügihindu Balti piirkonnas. «See polnud ultimaatum,» lausus Jüri Kuusk.
Pärast kirja jõudmist Saksamaale blokeeriti Kuuse kinnitusel kolme Balti maaletooja tegevus. Ta lisas, et tal puudub informatsioon selle kohta, nagu oleks Volkswageni tehas omalt poolt soovinud Matkariga lepingut lõpetada.
Kuuse sõnul ei põhjusta lepingu lõpetamine Volkswageniga Matkarile majanduslikku kahju, sest firma põhikäive tuleb Audide müügist ja autode tehnilisest hooldusest.
Kuusk ütles, et ta ei oska kommenteerida, millal saab Eesti Talleksist Volkswageni esindaja. «Selliste hindadega ei suuda neid autosid siin turul keegi müüa ega kasumit saada,» väitis ta.
Eesti Talleksi juhatuse liige Peeter Värnik ütles, et Eesti Talleks hakkab Volkswagenit müüma alates järgmisest aastast. Ta lisas, et kuna läbirääkimised sakslastega on pooleli, ei saa hetkel koostöö detaile kommenteerida.
Värniku sõnul peaks oktoobris selguma, kellega hakkab Eesti Talleks Volkswageni müümisel Eestis koostööd tegema.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hyundaid Eestis esindava ja varem Volkswageniga koostöö vastu huvi tundnud ASi Satex-Auto tegevdirektor Tarmo Noot ütles, et Eesti Talleksil ei ole kerge, kuna Volkswagenite edukaks müügiks on vaja piisavalt rahalisi vahendeid ja korralikku meeskonda.
Eesti Talleksi eelmise aasta käive oli 183 miljonit krooni ja kasum üle kolme miljoni krooni, ettevõttel on praegu aga maksuvõlgu 1,2 miljonit krooni.
Matkari Lõuna-Eesti diileri ASi Sigma kommertsdirektor Kalev Telk lausus, et ta ei oska öelda, kuidas käitub edaspidi nende firma. «See on läbirääkimiste küsimus,» kommenteeris ta.
ASi Matkari müügiagendi ASi Perpetum tegevdirektor Ants Illak ütles, et nemad on valmis koostööd tegema kõigiga, olgu see Matkar või tulevikus Eesti Talleks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele