Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sajal erineval viisil Soome

    Paap Kõlar Surfikeskusest läbis skuutriga vahemaa Tallinnast Helsingisse hiljuti rekordilise 49 minutiga. Kuigi lennukiga võib selle ajaga läbida sama teekonna kaks korda, maksab midagi ka terav elamus.
    Kõlari käes on ka 1989. aastal samal marsruudil püstitatud purjelauasõidu rekord -- 11,5 tundi. Siiani pole keegi seda katset korrata söandanud.
    Kõlari sõnutsi nad Surfikeskusest inimestele Soome sõiduks skuutreid ei laenuta, kuigi küsimas käiakse aeg-ajalt küll. «See on liiga riskantne ettevõtmine, et kommertsalustel skuutrit pikemaks reisiks laenutada,» lausub Kõlar ja märgib, et niisuguseks sõiduks peab olema kogenud sõitja ning omama piisavalt eelteadmisi.»
    Järgmisena plaanib Kõlar ületada Soome lahe mootorkelguga. Selle eeliseks peab ta võimalust ületada laht vaatamata laevateele, kuna mootorkelk võib sõita ka vee peal.
    Kaatrite müümise ja rentimisega tegeleva firma Y&L juhatuse esimees Ülli Kukumägi jagab eestlased kaatriinimesteks ja jahiinimesteks. «Ühele ära müü ühte, teisele pole mõtet müüa teist,» on ta veendunud.
    Praegu on Kukumägi oma müügiks mõeldud kaatrid Soomest meritisi ise ära toonud, kuid kaatriga Tallinnast Soome sõitma pole keegi kippunud. Põhiliselt renditakse kaatreid tema sõnutsi siiski Tallinna läheduses või Aegna saarele sõitmiseks.
    Endine jahtide rentimisega tegeleva TOP Saili president Alar Volmer tõdeb, et praegu rendivad inimesed Soome sõiduks jahte veel üsna vähe.
    Kui jahte Soome sõiduks renditakse, siis mitte vähem kui kolmeks päevaks. Üks päev kulub sinna sõiduks, üks kohal olemiseks ning üks tagasisõiduks.
    Hiljuti käis Volmeri sõnutsi Soomes seltskond spordihuvilisi jahiga kergejõustiku MMi vaatamas. «Jahil on kõik vajalik olemas ning pole vaja kohapeal üürida hotelli,» põhjendab ta jahi eeliseid.
    Talvistest Soome lahe ületamise viisidest peab Volmer sobivaimaks jääpurjekaga sõitmist. Kukumägi loodab aga talveks tuua Miamist Eestisse esimesed õhkpadjad ehk hõljukid.
    Hõljukiga on võimalik sõita nii maa, mere kui ka jää peal. Näiteks Prantsusmaa ja Inglismaa vahet sõidab suur hõljuk, mis võtab peale nii autosid kui inimesi.
    «Õhkpadi ei ole soliidse inimese jaoks, ta on väga militaristlik ja sportlik, ning selle mõttega lähevad kaasa inimesed, kellel on jetid ehk skuutrid juba olemas,» kirjeldab Kukumägi.
    Soomes on kuuldavasti ühe õnnetuse tõttu hõljukitega sõitmine keelatud.
    Ilmselt pole enam ammu uudis, et kel rahast kahju pole, võivad lisaks tavalisele lennukile õhutsi üle lahe liigelda lennutakso ehk helikopteri või väikelennukiga.
    Kõige enam tuleb Eestisse väikelennukitega reisijaid Soomest, Rootsist ja Saksamaalt. Tulijad jagunevad kolmeks: VIP-reisijad, Soome ostuturistid, kelle eesmärk piirdub Kadaka turu külastamisega ning kolmandasse gruppi kuuluvad kõik ülejäänud.
    Tallinna lennujaama turundusjuht Katrin A. Poell räägib, et taksolendude korraldamine väikelennukitega on üsna levinud. Eestis korraldab neid firma Avies.
    Juhul, kui 8kohaline lennuk on inimesi täis, on väikelennukiga Tallinnast Helsingisse lendamine odavam kui regulaarreisi puhul. Sõit väikelennukiga Helsingisse ja sealt tagasi läheb maksma umbes 100 dollarit, Estonian Airi regulaarlennu korral kulub selleks aga 1500 krooni.
    Poelli sõnul on väikelennuki tellimine siiski suhteliselt kallis lõbu ning tavaliselt tellitakse seda Tallinna--Helsingi reisi jaoks. Kaugeimad kohad, kus eestlased väikelennukiga käinud, on London, Moskva ja Sofia.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

USA börs näitab 2009. aasta märke
Nafta hind tegi esmaspäeval hüppelise tõusu, kuna OPEC+ kaalub sel nädalal toodangu vähendamist. Aasia aktsiad olid raskustes ja USA futuurid kõikusid, kuna turgudel püsis negatiivne meeleolu, sest kardetakse, et keskpangad jätkavad intressimäärade tõstmist, mis suurendab majanduslanguse ohtu.
Nafta hind tegi esmaspäeval hüppelise tõusu, kuna OPEC+ kaalub sel nädalal toodangu vähendamist. Aasia aktsiad olid raskustes ja USA futuurid kõikusid, kuna turgudel püsis negatiivne meeleolu, sest kardetakse, et keskpangad jätkavad intressimäärade tõstmist, mis suurendab majanduslanguse ohtu.
Tarmo Ulla: ettevõtjate panus haridusse saaks olla veelgi suurem
Eesti haridusmaastik pole sugugi nii ühtlane, kui oleme harjunud arvama, ning kui lasta Eesti hariduse probleemidel eskaleeruda, siis oleme tõesti varsti vaimupimeduses. Seejuures peaksid ettevõtjad üha enam kaasa rääkima ja panustama, kirjutab Swedbanki juhatuse liige ja Noored Kooli nõukogu esimees Tarmo Ulla.
Eesti haridusmaastik pole sugugi nii ühtlane, kui oleme harjunud arvama, ning kui lasta Eesti hariduse probleemidel eskaleeruda, siis oleme tõesti varsti vaimupimeduses. Seejuures peaksid ettevõtjad üha enam kaasa rääkima ja panustama, kirjutab Swedbanki juhatuse liige ja Noored Kooli nõukogu esimees Tarmo Ulla.
Kvartali lõpp kallutas kõik USA kolm peamist indeksit karuturule
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Augustis kahanes töötleva tööstuse tootmismaht pooltel tegevusaladel
Statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted augustis püsivhindades 0,8% rohkem toodangut kui 2021. aasta samas kuus. Toodang suurenes kolmest sektorist kahes – energeetikas 10,2% ja mäetööstuses koguni 121,4%, kuid langes töötlevas tööstuses 3,7%.
Statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted augustis püsivhindades 0,8% rohkem toodangut kui 2021. aasta samas kuus. Toodang suurenes kolmest sektorist kahes – energeetikas 10,2% ja mäetööstuses koguni 121,4%, kuid langes töötlevas tööstuses 3,7%.

Olulisemad lood

Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.