Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sajal erineval viisil Soome

    Paap Kõlar Surfikeskusest läbis skuutriga vahemaa Tallinnast Helsingisse hiljuti rekordilise 49 minutiga. Kuigi lennukiga võib selle ajaga läbida sama teekonna kaks korda, maksab midagi ka terav elamus.
    Kõlari käes on ka 1989. aastal samal marsruudil püstitatud purjelauasõidu rekord -- 11,5 tundi. Siiani pole keegi seda katset korrata söandanud.
    Kõlari sõnutsi nad Surfikeskusest inimestele Soome sõiduks skuutreid ei laenuta, kuigi küsimas käiakse aeg-ajalt küll. «See on liiga riskantne ettevõtmine, et kommertsalustel skuutrit pikemaks reisiks laenutada,» lausub Kõlar ja märgib, et niisuguseks sõiduks peab olema kogenud sõitja ning omama piisavalt eelteadmisi.»
    Järgmisena plaanib Kõlar ületada Soome lahe mootorkelguga. Selle eeliseks peab ta võimalust ületada laht vaatamata laevateele, kuna mootorkelk võib sõita ka vee peal.
    Kaatrite müümise ja rentimisega tegeleva firma Y&L juhatuse esimees Ülli Kukumägi jagab eestlased kaatriinimesteks ja jahiinimesteks. «Ühele ära müü ühte, teisele pole mõtet müüa teist,» on ta veendunud.
    Praegu on Kukumägi oma müügiks mõeldud kaatrid Soomest meritisi ise ära toonud, kuid kaatriga Tallinnast Soome sõitma pole keegi kippunud. Põhiliselt renditakse kaatreid tema sõnutsi siiski Tallinna läheduses või Aegna saarele sõitmiseks.
    Endine jahtide rentimisega tegeleva TOP Saili president Alar Volmer tõdeb, et praegu rendivad inimesed Soome sõiduks jahte veel üsna vähe.
    Kui jahte Soome sõiduks renditakse, siis mitte vähem kui kolmeks päevaks. Üks päev kulub sinna sõiduks, üks kohal olemiseks ning üks tagasisõiduks.
    Hiljuti käis Volmeri sõnutsi Soomes seltskond spordihuvilisi jahiga kergejõustiku MMi vaatamas. «Jahil on kõik vajalik olemas ning pole vaja kohapeal üürida hotelli,» põhjendab ta jahi eeliseid.
    Talvistest Soome lahe ületamise viisidest peab Volmer sobivaimaks jääpurjekaga sõitmist. Kukumägi loodab aga talveks tuua Miamist Eestisse esimesed õhkpadjad ehk hõljukid.
    Hõljukiga on võimalik sõita nii maa, mere kui ka jää peal. Näiteks Prantsusmaa ja Inglismaa vahet sõidab suur hõljuk, mis võtab peale nii autosid kui inimesi.
    «Õhkpadi ei ole soliidse inimese jaoks, ta on väga militaristlik ja sportlik, ning selle mõttega lähevad kaasa inimesed, kellel on jetid ehk skuutrid juba olemas,» kirjeldab Kukumägi.
    Soomes on kuuldavasti ühe õnnetuse tõttu hõljukitega sõitmine keelatud.
    Ilmselt pole enam ammu uudis, et kel rahast kahju pole, võivad lisaks tavalisele lennukile õhutsi üle lahe liigelda lennutakso ehk helikopteri või väikelennukiga.
    Kõige enam tuleb Eestisse väikelennukitega reisijaid Soomest, Rootsist ja Saksamaalt. Tulijad jagunevad kolmeks: VIP-reisijad, Soome ostuturistid, kelle eesmärk piirdub Kadaka turu külastamisega ning kolmandasse gruppi kuuluvad kõik ülejäänud.
    Tallinna lennujaama turundusjuht Katrin A. Poell räägib, et taksolendude korraldamine väikelennukitega on üsna levinud. Eestis korraldab neid firma Avies.
    Juhul, kui 8kohaline lennuk on inimesi täis, on väikelennukiga Tallinnast Helsingisse lendamine odavam kui regulaarreisi puhul. Sõit väikelennukiga Helsingisse ja sealt tagasi läheb maksma umbes 100 dollarit, Estonian Airi regulaarlennu korral kulub selleks aga 1500 krooni.
    Poelli sõnul on väikelennuki tellimine siiski suhteliselt kallis lõbu ning tavaliselt tellitakse seda Tallinna--Helsingi reisi jaoks. Kaugeimad kohad, kus eestlased väikelennukiga käinud, on London, Moskva ja Sofia.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: turismisektor on kaotanud konkurentsivõimet Eesti on kallim kui Läti ja Lõuna-Euroopa
Üldine hinnatase Eesti turismisektoris on kõrgem mitte ainult Lätist ja Leedust, vaid nüüdseks ka lõunapoolsetest turismimagnetitest Hispaaniast, Itaaliast, Kreekast ja Portugalist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Üldine hinnatase Eesti turismisektoris on kõrgem mitte ainult Lätist ja Leedust, vaid nüüdseks ka lõunapoolsetest turismimagnetitest Hispaaniast, Itaaliast, Kreekast ja Portugalist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
LHV lunastab ennetähtaegselt 200 AT1 võlakirja
LHV on otsustanud ennetähtaegselt lunastada 26.06.2019 emiteeritud võlakirjad ning maksta võlakirjaomanikele välja vastavate võlakirjade nimiväärtus, teavitas ettevõte börsiteates.
LHV on otsustanud ennetähtaegselt lunastada 26.06.2019 emiteeritud võlakirjad ning maksta võlakirjaomanikele välja vastavate võlakirjade nimiväärtus, teavitas ettevõte börsiteates.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Potapenko ja Turõgin antakse USA-le välja
Kelmuses süüdistatud krüptoärimehed Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin antakse ikkagi Ameerika Ühendriikide võimudele välja, sest riigikohus nende kaebust arutada ei võtnud.
Kelmuses süüdistatud krüptoärimehed Sergei Potapenko ja Ivan Turõgin antakse ikkagi Ameerika Ühendriikide võimudele välja, sest riigikohus nende kaebust arutada ei võtnud.
Keilas algasid 30miljonise ärikeskuse ehitustööd
Kinnisvarafirma ja Harju Elektri suuraktsionär Harju KEK alustas Keila kesklinnas 30miljonise ärikeskuse ehitamist.
Kinnisvarafirma ja Harju Elektri suuraktsionär Harju KEK alustas Keila kesklinnas 30miljonise ärikeskuse ehitamist.