Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsatöötajaid ootab ees koondamine

    Kõige suurem kulude rida metsakapitalis on haldustöötajate töötasu. Suurt metsavalvekaadrit tuleks Reinvaldi sõnul vähendama hakata nii või teisiti. Metsaameti allasutustes töötab umbes 4000 inimest.
    «Praegu koondatakse maakondade metsaametite personali, kes viidi eelmisel aastal üle riigieelarvest finantseerimisele. Metskondade kaader on aga veel suurem probleem ja kõige suurem kuluartikkel, mida oleks juba ammu tulnud vähendada,» sõnas Reinvald.
    Metsaameti alla kuuluva metsakapitali tulud kujunevad kasvava metsa müügist ja omatulust (näiteks metsamaterjalide ülestöötamine). Riigieelarvesse läheb kasvava metsa müügist saadud rahast 18%. Kui eelmisel aastal oli tänu soodsatele puiduhindadele metsakapitali rahaline seis päris hea, siis sel aastal on puidu hinnad märgatavalt langenud ja ka tulu ei ole. «On selge, et metsakapital omadega ots otsaga kokku ei tule,» märkis Reinvald.
    Selleks aastaks plaaniti metsakapitali eelarvesse kasvava metsa müügist saada 350 miljonit, mille kohta Reinvald ütles, et algusest peale oli teada, et see on üle pakutud. «Seda nõudis rahandusministeerium, et saada kirja suurt metsatulu numbrit,» lausus Reinvald. «Tegelik laekumine tuleb sel aastal 270 miljonit,» lisas ta.
    Järgmiseks aastaks pakkus metsaamet välja metsamüügi tuluks 260 miljonit, millest 18% ehk 47 miljonit läheks riigile. «Kuulsin aga, et riigikogus eelarve arutamise käigus olevat Tiit Vähi nõudnud metsatulule veel 30 miljoni juurdekirjutamist. Keskkonnaministeeriumi protesti peale vähendati seda juurdekirjutust 16 miljoni peale.» Reinvald ütles, et selle arvu võib sinna panna, aga seda raha ei tule.
    Ühe kõrge riigiametniku andmetel osteti metsaameti ja keskkonnaministeeriumi tarbeks eelmisel aastal 260 uut autot, mis ületas kõiki teisi riigiasutuste autooste. Sellele arvule ei õnnestunud kinnitust leida, küll osteti uusi autosid vähemalt 150 ringis.
    Metsakapitali raha eest osteti 1995. aastal ASilt Belesta sada uut Nivat, mis jaotati metskondade vahel. Lisaks osteti mõned KIA autod, kümmekond nn villist ja Ford Escorti. Ühe Niva hind oli ASi Belesta Lada-projekti ärijuhi Agu Seppuri sõnul keskmiselt 86 000 krooni, seega maksid autod ligemale 8 miljonit krooni.
    Metsakapitali sekretäri Sulev Svilponise sõnul sel aastal metsakapital puiduhindade languse tõttu nii jõukas enam pole ja ostetud on alla kümne auto.
    35 viieukselist Suzuki Vitarat osteti 1995. a keskkonnafondi raha eest liisinguga ASilt Japauto. Neist 25 autot said maakondade keskkonnateenistused, autosid anti mereinspektsioonile ja looduskaitseinspektsioonile.
    Japauto müügidirektor Erkki Ots sõnas, et ühe auto väljamüügihind on ligi 270 000 krooni, millelt metsamehed said korraga ostetud suure partii puhul üle 20protsendilise hinnasoodustuse. Seega maksid Suzukid kokku umbes 8 miljonit.
    Sel aastal pole keskkonnafondi raha eest uusi autosid soetatud.
    Osa autosid on metskonnad ostnud oma kasumi arvel. Kevadel keskkonnaministeeriumile metsaameti poolt autode kohta saadetud aruandes oli 183 metskonna käsutuses 651 sõidu- ja maastikuautot, neist uuemad kui 1990. aasta väljalase 153. Metsaametites oli 76 autot, millest uuemaid oli 30.
    Metsaameti keskaparaadi käsutuses on 11 autot, kuuldavasti tahetakse rahandusministeeriumi plaanide kohaselt nende arvu vähendada seitsme võrra.
    Keskkonnafondis ja metsaametis hiljuti revideerimise lõpetanud riigikontrolli peakontrolöri Olav Lüüsi sõnul ei ole keskkonnafondi ja metsakapitali raha eest autode ostmine keelatud. «Pole imestada, sest neil on palju allasutusi ja autosid tarvis. Metsas jalgsi ei käi,» lausus Lüüs. Samuti pole Lüüsi sõnul keelatud metskondadel autosid omatulu arvel hankida.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Nõrk prognoos tõi kaasa Airbnb aktsia käesoleva aasta suurima languse
Kodumajutusele spetsialiseerunud Airbnb aktsiad tegid läbi käesoleva aasta suurima languse pärast seda, kui ettevõte avaldas teise kvartali ootuste osas nõrga prognoosi. Broneeritud ööde prognoositav kasv on aeglasem alates 2020.aastast, vahendas Bloomberg.
Kodumajutusele spetsialiseerunud Airbnb aktsiad tegid läbi käesoleva aasta suurima languse pärast seda, kui ettevõte avaldas teise kvartali ootuste osas nõrga prognoosi. Broneeritud ööde prognoositav kasv on aeglasem alates 2020.aastast, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.