Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootslased nõustavad Eesti Raudteed

    SwedeRail AB asepresidendi Bo Marklundi sõnul on SwedeRaili puhul tegemist konsultatsioonifirmaga, mis kuulub täielikult Rootsi riigiraudteele. Firma teeb konsultatsioonialaseid töid väljaspool Rootsit. Marklundi sõnul tegeldakse tehnilise konsulteerimisega ning lisaks ka firmade struktuuride ja turustusalase konsulteerimisega.
    Marklundi sõnul huvituvad paljud Euroopa konsultatsioonifirmad endise NSV Liidu regiooni raudteedest, otsides võimalusi anda edasi lääne kogemusi.
    Uurimuse Eesti Raudteest tellis raudtee ise mõni aeg tagasi. Kogu projekti finantseeriti Phare rahaga ning selle eesmärk on aidata firmal lääne standarditega paremeni kohaneda, sest varem või hiljem peab Eesti Raudtee seda tegema. Tema sõnul seisab Eesti Raudtee juhtkonnal ees suur töö korraliku raudtee loomiseks. Selline projekt on Marklundi sõnul Phare finantseerimisel käivitatud ka Lätis.
    Marklundi sõnul on Edelaraudtee eraldamise taoliste otsuste taga väga tihti poliitika. Samas ütles ta, et Edelaraudtee loomine aitab selle piirkonna raudteed kõige paremeni finantseerida ning kasumit tootma panna, sest praegu ei anna eraldatud raudteeliinid mingit kasumit.
    Marklund ütles, et Eesti riik peaks siiski pragu peatähelepanu pöörama transiidile näiteks Muuga sadamast Vene Föderatsiooni.
    Reisjate veoga raha teenimine on tema sõnul siiski riskantne ettevõtmine. Tema hinnangul tuleb Eesti Raudteel võtta kindel seisukohat, mida teha tulevikus reisijateveoga, sest praegu kaotab ettevõte üha enam reisijaid.
    Eesti Raudtee enda andmetel katab firma 97 protsenti Eestit läbivast transiidist ning transiit moodustab ligi 65 protsenti firma rahalisest käibest. Transiidist kulgeb 70 protsenti idast läände ning ülejäänu vastupidisel suunas.
    Bo Marklund rääkis, et raudtee on infrastruktuurina riigi arengule tähtis. Marklund ütles, et kuna raudtee on oluline transiitkaupade vedaja, peaksid sadamad ja raudtee rohkem koostööd tegema ning otsima koos võimalusi kaubamahtude suurendamiseks.
    Kahjuks on aga mõnes riigis sadamate ja raudteede koostöö puudulik ning nad töötavad isegi teineteisele vastu. Raudtee on võimeline vedama palju transiitkaupu ning seda tuleks rohkem ära kasutada.
    Rääkides Eesti Raudtee erastamisest ütles ta, et seda tuleks teha läbimõeldult ning kiirustamata, sest kui uued omanikud ei suuda firmat õigesti juhtida ning teevad strateegiliselt valesid otsuseid, rikuvad nad ära selle vähesegi, mis on tänaseks firmas juba saavutatud.
    Sadamatega on veidi lihtsam, sest kui üks sadam sulgeda, saab uue asemele rajada. Raudtee puhul ei saa aga seda selles mõttes teha: ei saa ju liipreid iga natukese aja tagant ümber tõsta. Lisaks näitab ajalugu, et riik, millel on edukas raudtee, mida mööda saab kaupu vedada, on ka ise majanduslikult heal järjel, ütles ta.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.