Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
VWd ja Audit hakkab müüma Auto Matkar
Seni on ajakirjanduses väidetud, et Volkswagen lõpetab koostöö Matkariga ning alustab seda Eesti Talleksiga. Talleksi esindajad ei soovinud Äripäevale võimalikku koostööd Saksa autovalmistajaga kommenteerida.
Ligi kuu aega tagasi kinnitas Eesti Talleksi juhatuse liige Peeter Värnik, et Eesti Talleks hakkab järgmisel aastal Volkswageniga koostööd tegema. Volkswagen AGst öeldi eile, et asjaga ainsana kursis olev Balti- ja Peterburi regiooni müügijuht Mike Nebel viibib puhkusel.
ASi Auto Matkar juhatuse esimees ja tegevdirektor Ahto Altjõe selgitas, et Audide müügisalong hakkab nüüdsest paiknema Tallinnas Staadioni tänaval ning Volkswageneid saab osta Kadaka teelt, Ladade müügikohast. Mõlema automargi varuosade müük ja teenindus hakkab tema sõnul paiknema Staadioni tänaval.
Staadioni tänavale on lähiajal kavas ehitada ligi 700ruutmeetrise pindalaga töökoda, mis peaks Altjõe kinnitusel uksed avama vahetult enne selle aasta jõulupühi.
ASi Auto Matkar nõukogu liikme Jüri Kuuse sõnul läheb töökoja ehitamine maksma umbes viis miljonit krooni. Töökojas peaks tööle hakkama umbes kümme inimest.
Volkswagenite müügi osas kehtib Kuuse sõnutsi Auto Matkaril leping kuni järgmise aasta 6. veebruarini ning ta pidas tõenäoliseks, et see pikeneb.
Kuusk rääkis, et Volkswagenite puhul on hind kõrge letimüügi korral, hulgiostude puhul teeb tehas tema sõnul siiski hinnaalandust, mida Matkar on küsinud ka letimüügi tarvis.
Jüri Kuusk ütles, et Auto Matkar jätkab koostööd oma edasimüüja, ASiga Sigma. Seni ajakirjanduses Matkari edasimüüjaks nimetatud ASiga Perpetum pole Kuuse sõnul kunagi mingit lepingulist vahekorda olnud.
Kui Matkar 21. detsembril 1992. aastal Audi/Volkswageniga lepingu sõlmis, oli seal Altjõe sõnul sees nõue, et Matkaris tuleb tulevikus automüük eraldada muudest tegemistest.
Kogu eraldamise venimise põhjuseks nimetas Altjõe töökoja ehituseks mõeldud maaga seotud probleeme ning Eesti seadusandlust, mis ei võimaldanud automüüki muudest tegevusvaldkondadest seni eraldada. Seega ei ole Auto Matkaril vajadust sõlmida tehasega uut lepingut.
Auto Matkari aktsionärid on AS Kadaka Kinnisvara, Eesti Ühispank ja Matkar AS.
Auto Matkari töötajate arvuks prognoosis Altjõe tulevikus 40 inimese ringis, sest sisuliselt on tegu Matkaris seni autondusega seotud inimeste ülevõtmisega.
Uue firma aktsiakapitali suurus on 17,4 miljonit krooni. Altjõe sõnade kohaselt on aktsiad jagatud kolme aktsionäri vahel võrdsetes osades.