Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik kaevab transiidile auku

    Konteinerite transiit kallineb seoses uue tollimääruse jõustumisega 1. oktoobril. Uus määrus ütleb, et konteinerkaubad ja muud tollitavad kaubad tohivad seista ainult selleks ettenähtud tolliladudes.
    Tallinna tolliinspektuuri asejuhataja Toivo Toomingase sõnul oli seaduseparandus vajalik selleks, et määratleda kauba vastustus.
    «Näiteks ei olnud enne seadusemuudatust selge, kes vastutab kaupade sadamast kadumise eest,» ütles Toomingas. Aktsiisi- ja konteinerkaupu peab tolliladudes hoidma alates 1. oktoobrist, ülejäänud kaupu alates 1. jaanuarist.
    Kaubaveoga tegeleva RASi Eesti Merelaevanduse direktori asetäitja Jaan Kalmuse sõnul on seadusemuutus toonud kaasa väga palju segadust.
    Seaduseparanduse rakendamine praeguses vormis toob endaga kaasa lisakulusid klientidele ja nende arvu vähenemise, mille tõttu kannatab ka Eesti Merelaevandus, ütles Kalmus. Tema sõnul ei soodusta see seaduseparandus mingil moel Eestit läbiva transiidi arengut.
    Merelaevandus ja tolliinspektuur on alustanud läbirääkimisi, et välja selgitada, kuidas täita määrust ilma vedude kallinemiseta.
    Uue määruse mõjul peavad kaubavedajad tegema lisakulutusi. Ühe konteineri vedamine Muuga sadama kaudu maksab 1000 krooni rohkem, ütles kaubaveokorraldusfirma Melship Eesti direktor Paavo Kollom.
    Tema sõnul vaatasid kaupmehed juba varem odavamate Läti ja Leedu sadamate poole. Kui nüüd kaubavedu veelgi kallineb, siis võib ennustada, et Eestit läbivate transiitvedude maht langeb järsult, prognoosis Kollom.
    Kollomi sõnul on kaubavedu Eesti kaudu 2000 krooni võrra kallim kui Läti või Leedu kaudu. Pärast 1. oktoobri määrust hakkab kaubaveo hind Eesti kaudu lähenema Soomes kehtivale hinnale, mis on 3000 krooni võrra suurem.
    Melshipi esindaja Paavo Kollomi sõnul tuli uus tollimäärus kaubavedajatele ootamatult. Samuti ei käinud keegi määruse koostajatest võimaliku transiiditeenuste kallinemise osas läbi rääkimas.
    See näitab valitsusametnike hoolimatut suhtumist riigi arengusse, ütles Kollom. Tema sõnul sõlmivad kaubavedajad ettevõtjatega lepinguid mitmeks aastaks ette. Kui seadused ootamatult muutuvad, kaob Eesti vastu usaldus.
    Kuna seadus tuli ootamatult, pole Muuga sadamas piisavas koguses tolliladusid, et sadamas seisvat ja saabuvat kaupa ära mahutada, ütles Kollom. See põhjustas eile ummikuid Muuga sadamas ja mitmelt laevalt ei jõutud õigeks ajaks kaupa maha laadida.
    Muuga sadamas tekkinud raskusi ei oska lahendada ka piiritollipunkti juhataja Vello Jõeäär, kelle sõnul ei jõua firmad kaupu vajaliku kiirusega ladudesse vedada.
    Loa taotlemine tollialao avamiseks on pikk ja vaevanõudev protsess, ütles tollilao Toval esindaja Genrich Lukkonen. Tema sõnul aitavad tollilaod vältida võimalust, et mõned kaubad on sadamast kadunud ja Eesti turule imbunud.
    Statistikaameti andmetel moodustab konteinerite vedu koos treilerautodel liikuva kaubaga transiidi üldmahust ligi 20 protsenti. Tänavu esimesel poolaastal liikus Eesti sadamate kaudu 2 protsendi võrra vähem kaupu kui möödunud aastal samal ajal.
    Kui transiitvedude maht Eesti kaudu endiselt väheneb, jääb riigil palju tulu saamata, ütles Jüri Laving Eesti majanduse instituudist. Tema sõnul kannatavad transiitvedude vähenemise tõttu paljud firmad, eriti aga need, kes tegelevad kaupade transpordiga läbi Eesti. Sadamate ja raudtee töömaht väheneb, paljud inimesed jäävad tööta ning riigi tulu väheneb.
    Statistikaameti ja Eesti Panga andmetel moodustas transiidist saadud tulu sisemajanduse koguproduktist 1994. aastal 7,5 protsenti. 1995. aastal oli transiidi osa SKPst 4,7 protsenti, mis näitab 2,8 protsendi suurust langust.
    Esimese poolaasta andmete alusel võib prognoosida, et käesoleval aastal langeb transiidi osa SKPs veelgi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Raadiohommikus: meie mees Kiievis ja inflatsiooni kasvupind
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Eesti 200 juht: Kaja Kallasel on riigi pikaajalised kulud käest läinud
Pärast märtsivalimisi saab järgmine valitsus Kaja Kallaselt ja Reformierakonnalt pärandiks eelarve, kus suurtele seadustesse sisse kirjutatud kulutustele ei ole reaalset katet. Vastutustundlikust valitsemisest on ka Reformierakonna juhtimisel alles jäänud vaid mälestus, kirjutab Eesti 200 esimees Kristina Kallas.
Pärast märtsivalimisi saab järgmine valitsus Kaja Kallaselt ja Reformierakonnalt pärandiks eelarve, kus suurtele seadustesse sisse kirjutatud kulutustele ei ole reaalset katet. Vastutustundlikust valitsemisest on ka Reformierakonna juhtimisel alles jäänud vaid mälestus, kirjutab Eesti 200 esimees Kristina Kallas.
Fortum saab Uniperi tõttu 6 miljardit kahjumit
Saksamaa valitsus ja Soome firma Fortum sõlmisid septembris lepingu, mille kohaselt ostab Saksamaa Uniperi ära 0,5 miljardi euroga.
Saksamaa valitsus ja Soome firma Fortum sõlmisid septembris lepingu, mille kohaselt ostab Saksamaa Uniperi ära 0,5 miljardi euroga.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Pevkur esitab välisluure juhiks Kaupo Rosina
Kaitseminister Hanno Pevkur otsustas välisluureameti uue juhi kandidaadiks esitada Kaupo Rosina.
Kaitseminister Hanno Pevkur otsustas välisluureameti uue juhi kandidaadiks esitada Kaupo Rosina.
Raadiohommikus: meie mees Kiievis ja inflatsiooni kasvupind
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Uuring: pea pooled ettevõtted kavatsevad kuue kuu jooksul palka tõsta
Järgmise kuue kuu jooksul kavatseb töötajate põhipalka tõsta 43% tööandjatest, mida on mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal, mil palgatõusu plaanis 54% tööandjatest.
Järgmise kuue kuu jooksul kavatseb töötajate põhipalka tõsta 43% tööandjatest, mida on mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal, mil palgatõusu plaanis 54% tööandjatest.

Olulisemad lood

Maailmakuulus landitootja kolibki tootmise Eestisse
Soome landitootja Rapala andis teada, et otsustas nugade ja lantide tootmise kolida üle Pärnusse, mille üksuse juht tõdes aga, et praegu on pigem äraootamise aeg.
Soome landitootja Rapala andis teada, et otsustas nugade ja lantide tootmise kolida üle Pärnusse, mille üksuse juht tõdes aga, et praegu on pigem äraootamise aeg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.