Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TIR-süsteem on kriisis

    Kuna Euroopa Liit kujutab endast ühtset tollipiirkonda, on tõenäoline, et alates 28. oktoobrist kaotab TIR-märkmiku süsteem kehtivuse kogu ELi territooriumil ning see rakendub kõigi TIR-rezhiimi all veetavate kaupade suhtes.
    TIR-süsteemi kokkuvarisemine tooks kaasa suuri probleeme Euroopa rahvusvahelises kaubanduses, eriti ELi välispiiril, kuna alternatiivne süsteem puudub. Tegemist on suurima kriisiga alates TIR-süsteemi kasutuselevõtmisest 1949. a.
    Rahvusvaheline maanteetranspordi liit (IRU) pidas sel nädalal Roomas kriisiistungit, et otsida probleemile lahendust.
    TIR-süsteemi ümber on vaidlused käinud juba paar viimast aastat, kui said teatavaks süsteemi kuritarvitamised.
    TIR-süsteem võimaldab transportijatel plommitud veoseid toimetada kauba saajale läbi TIR-konventsiooni sõlminud riikide ilma teel tolli ja piirikontrolli läbimata.
    Süsteemi on korduvalt kasutatud ELilt põllumajandussaaduste eksporditoetuste väljapetmiseks ning plommitud kaubalastide smugeldamiseks sihtmaa asemel muudesse riikidesse. Seetõttu on TIR-süsteemist juba välja lülitatud viin ja tubakas ning uuest aastast ka osa põllumajandussaadusi.
    Kahe rahvusliku assotsiatsiooni otsus garantiileping tühistada sunnib olemasolevat garantii- ja kontrollisüsteemi muutma, et asendada see uue efektiivset kontrolli võimaldava süsteemiga.
    21.--25. oktoobrini toimub Genfis Euroopa sekretariaadi sisetranspordi komitee tollitöögrupi WP.30 kohtumine, kus konventsiooni sõlminud riikide esindajad arutavad väljapääsu tekkinud olukorrast. Eestist sõidavad kohtumisele Toivo Kuldkepp Eesti rahvusvahelisest autovedajate assotsiatsioonist ning Ülo Järv tolliametist.
    BDF on võimaliku lahendusena välja pakkunud TIR-märkmiku summadest finantseeritava garantiifondi asutamise, mis vabastaks rahvuslikud garanteerivad assotsiatsioonid otsesest garantiikohustusest ning tagaks tolliadministratsioonidele kindlustunde maksenõuete vähemalt osalise tasumise suhtes. Seoses sellega on BDF valmis oma garantiilepingu tühistamise tähtaega nelja nädala võrra edasi lükkama juhul, kui WP.30 TIR-konventsiooni liikmete poolt loodava garantiifondi põhimõtteliselt heaks kiidab. DI-ÄP
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.