• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piiritakistused kärbivad ekspordivõimet

    Arend Adamsoni sõnul ei saa piiriprobleeme lahendada tolliregulatsiooni suurendamisega, nagu seda paljudes Kesk- ja Ida-Euroopa riikides seni on tehtud. Tollitariifide suurendamisega pikenevad piiriületusjärjekorrad, ametnikel tõuseb kiusatus võtta altkäemaksu ja transpordifirmad hakkavad otsima muid võimalusi kauba vedamiseks, lausus Adamson.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni esindaja Lauri Lusti ütles, et põhja-lõunasuunalistel vedudel on ajafaktor kõige olulisem ja mitu päeva kestvad piiriületused on võtnud soomlastelt isu kasutada Via Balticat.
    Tolliameti tollikorraldusosakonna juhataja Ülo Järve ütles, et tema ei näe mingisugust lihtsat võimalust, kuidas piiriprobleeme lahendada. Tema sõnutsi on järjekordi piiril võimatu lahendada, kuna autojuhid ei suuda kõiki vajaminevaid pabereid kunagi nii korda ajada, et nendega ühtegi probleemi ei tekiks.
    Järv lisas, et toll on riigi suurim maksukoguja ja kui riigile on raha vaja, siis tuleb ka tolli üleval pidada.
    «Saksamaa sõidu saaks hõlpsa piiriületusega ära teha 8 päevaga, praegu kulub selleks 12 päeva,» ütles Jaak Kivisild transpordiettevõttest Mobiil. Piiritakistuste kaotamine suurendaks ja kiirendaks Kivisilla sõnul tunduvalt autotranspordi käivet, see omakorda viib alla transpordi ja kaupade hinna.
    Adamsoni sõnul saaks piiriprobleemide lahendamisega transpordikulutusi poole võrra vähendada, kuna ajakulu kauba transportimiseks oleks poole väiksem.
    Kaubaveokorraldaja Skanspedi esindaja Üllar Lainela ütles, et tema nii optimistlikke järeldusi ei teeks, aga kokkuvõttes võiks kaubaveo hind langeda kuni 20 protsenti.
    Kivisilla sõnul on riigiametnikele raske selgeks teha, et mida raskem ühe või teise riigi piiri on ületada, seda vähem läbib seda riiki transiitkaup ja seda vaesemaks see riik jääb. Eesti piiril toimetavad ametnikud ei jää jäärapäisuselt alla Vene kolleegidele, lisas ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tehnopoli juhtivtöötajad: ainult kontoripinnast ei piisa, kliendid ootavad terviklahendust ja kogukonda
Kinnisvaraarenduse konkurentsivõimelisuse saavutamiseks läheb tarvis lisaboonuseid, mis ettevõtteid kõnetavad, kirjutavad teadus- ja ärilinnaku Tehnopol kinnisvarajuht Tarmo Loog ja äriarendusjuht Martin Goroško.
Kinnisvaraarenduse konkurentsivõimelisuse saavutamiseks läheb tarvis lisaboonuseid, mis ettevõtteid kõnetavad, kirjutavad teadus- ja ärilinnaku Tehnopol kinnisvarajuht Tarmo Loog ja äriarendusjuht Martin Goroško.
Lennukikütuse hind vallutab Euroopas uusi kõrgusi
Vastupidiselt ootustele on lennureisimine omikronitüvele hästi vastu pidanud ja viinud Euroopas lendu ka lennukikütuse hinna.
Vastupidiselt ootustele on lennureisimine omikronitüvele hästi vastu pidanud ja viinud Euroopas lendu ka lennukikütuse hinna.
Leedole esitati süüdistus miljonite kantimises ja võltsimises
Ärimees Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhtidele esitati süüdistus ettevõtte tühjaks kantimises ja pankrotimenetluse üle kontrolli saavutamise katses.
Ärimees Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhtidele esitati süüdistus ettevõtte tühjaks kantimises ja pankrotimenetluse üle kontrolli saavutamise katses.
Vilepuhuja märtri rollist välja tõstmine toob ettevõtjatele uusi kohustusi
Selleks, et vilepuhuja julgeks organisatsiooni kitsaskohtadele osundada, peab ta tundma end turvaliselt. Peagi rakenduv Euroopa Liidu direktiiv seab ettevõtetele konkreetsed nõuded tagamaks, et probleemidele tähelepanu juhtija ei satuks märtri rolli.
Selleks, et vilepuhuja julgeks organisatsiooni kitsaskohtadele osundada, peab ta tundma end turvaliselt. Peagi rakenduv Euroopa Liidu direktiiv seab ettevõtetele konkreetsed nõuded tagamaks, et probleemidele tähelepanu juhtija ei satuks märtri rolli.