• OMX Baltic−0,1%301,82
  • OMX Riga−0,17%891,4
  • OMX Tallinn−0,04%2 068,55
  • OMX Vilnius0,26%1 200,59
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,03%8 764,02
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic−0,1%301,82
  • OMX Riga−0,17%891,4
  • OMX Tallinn−0,04%2 068,55
  • OMX Vilnius0,26%1 200,59
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 1000,03%8 764,02
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 28.10.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millest sõltub reklaamikampaaniate korraldamise edukus?

Ei saagi öelda, et kampaaniate edukus oleks silmatorkavalt suur. Toote lahtiseletamine on selle juures võib-olla kõige olulisem. Tuleb tabada see nüanss, kuidas anda infot toote, tema võimaluste, omaduste ja muude kaasnähtuste kohta. Kui asi satub õige soone peale ja tarbija avastab, et tal on seda toodet vaja, siis tuleb ka edukus. Teha lihtsalt reklaamikampaaniat imago või mingi pealiskaudse informatsiooni edasiandmiseks -- see pole erilist edu toonud.
Me jälgime seda, millised on uuringud tele, raadio vt meediaväljaannete kohta. Neist igaühel on oma võimalused -- kas seda ainult alati ära tabatakse. Näitused on samamoodi reklaamiüritused. Nagu telefoniraamatutega, nii püütakse ka näitustega metsikul kombel raha välja pumbata. Arvan, et aja möödudes toimuvad selleski osas tõsised muutused. Need, kes näitusel osalevad, hakkavad määrama, milliseid näitusi tehakse ja kui palju tehakse.
Professionaalsusest, eelarvest, rahalistest vahenditest ja sihtotstarbest. Reklaamikanalite valikul lähtume eelmistest positiivsetest kogemustest, aga ka uurimustest. Meie jaoks on üheks indikaatoriks Baltic Media Facts. Oma tooteid ei ole meil raske reklaamida, nad reklaamivad ennast poolenisti ise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetke turusituatsiooni arvestades õigest ajastusest, õigest sihtgrupist ja sellest tulenevalt õige meedia valikust ning kampaaniasse suunatava raha hulgast, mis toetab kõike eespoolöeldut. Kindlasti aitab kampaania õnnestumisele kaasa ka hästi kujundatud reklaam, mis kannab selget ja konkreetset sõnumit.
Idee peaks olema hea ja eesmärk selge. Kui püstitatakse utoopiline eesmärk, siis on tulemust saavutada praktiliselt võimatu. Kui aga seada endale asjalikke ja saavutatavaid eesmärke, näiteks suurendada oma turuosa kolm või viis protsenti, siis sellised kampaaniad võivad ka õnnestuda.
Me oleme kasutanud inimeste abi, kes asjast midagi teavad ja tellinud kampaaniaid spetsiaalsetest agentuuridest, aga teinud ka omapead. Tulemused tihtipeale väga ei erine, aga mingites detailides on üks parem, teine halvem. Üks asi on see, et kõik on oma käe all ja iga päev võib näha, mida ja kuidas tehakse, teine asi -- loodad, et agentuuril on kogemused ja kindlasti teeb asja hästi. Nagu paljud teisedki äritegijad, usaldame tihti oma kõhtu ja kõrva. Sihtgrupi valik on praegu isetegijate üks kõige keerulisemaid küsimusi.
Oma raadiokanal annab kindlasti eelise ja see oli ka asja üks idee -- mitte ainult minna reklaamiturult suurt raha kokku kraapima.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele