Arge lausus, et kindlustusseltside ühinemine toimub kooskõlastatult kindlustusinspektsiooniga. «Kõik liituvate kindlustusseltside kohustused kanduvad automaatselt üle moodustuvale kindlustusseltsile,» kinnitas Arge.
Tema väitel tingis kolme kindlustusseltsi liitmise vajadus optimeerida juhtimiskulusid.
Kindlustusseltside liitmise üks põhjus on ka asjaolu, et 1. jaanuarist jõustuva kindlustusseaduse muutmise seaduse kohaselt peab vastutuskindlustusega tegeleva kindlustusseltsi aktsiakapital olema vähemalt kümme miljonit krooni.
Eesti Aerometil oleks tulnud tõsta nii Farreti (aktsiakapital 8,4 mln krooni) kui ka Kalju (6 mln krooni) aktsiakapitali.
Aerometi gruppi kuuluva kolme kindlustusseltsi omakapitalide mehaanilise liitmise tulemusena on Nordika Kindlustuse omakapital 46,5 miljonit krooni.
Kuna Aerometi grupi kindlustusseltsid ja mööblivabrik Marlekor omavad aga üksteise aktsiaid, võib ühinenud kindlustusseltsi konsolideeritud omakapital jääda väiksemaks.
Tiit Arge sõnas, et järgmise aasta esimesel poolel kavatseb Nordika Kindlustus luua ka oma elukindlustusseltsi.
Aerometi suuromanik on Peter Sedin, kellele kuulub 84 protsenti Eesti Aerometi aktsiatest.
Tiit Argele ja teisele Aerometi juhatuse liikmele Jaanus Reisnerile kuulub kummalegi 7,5 protsenti Eesti Aerometi aktsiatest, RE-le Eesti Kütus umbes üks protsent aktsiatest.
Kindlustusseltsi Eesti Aeromet aktsiakapital on 40 miljonit krooni.