Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fondilt saab raha küsida

    Kuivajõel diiselmootoreid remontiva Karla Auto tegevjuht ütleb tunnustavalt, et väikeettevõtluse krediteerimise fondist ei saadeta laenutaotlejat ilma põhjenduseta tagasi. Kui äriplaan pole vajalikul tasemel, aidatakse puudused kõrvaldada, lisab ta.
    Riigieelarvest finantseeritava väikeettevõtluse krediteerimise fondi kaudu võivad laenu taotleda ettevõtted, kus töötab vähem kui 80 inimest ja kelle puhaskäive ei ületa sada miljonit krooni aastas. Tegevusaladest lähtuvate piirangute kohta ütleb fondi tegevdirektor Tarmu Ossip: «Meie poole võib pöörduda iga ettevõte, kes ei tegele põllumajanduse ja karjakasvatusega. Neil on oma fond.»
    Fondi väljastatavad laenud peegeldavad ilmekalt Eesti majanduse üldist olukorda. Üle poole väikeettevõtluse krediteerimise fondist saadud laenudest on läinud teenindussfääri, mis annab tunnistust vabade ressursside tekkest. «Kui ikka raha ei ole, tunnevad inimesed huvi vaid kingsepateenuste vastu,» lausub Ossip.
    Ta kinnitab, et fondil on piisavalt rahalisi vahendeid, mida väikeettevõtetele laenudena välja jagada. Ossipi sõnul on probleem aga selles, et fondile esitatavad projektid pole vajalikul tasemel.
    Laenu saamiseks esmatähtsa äriplaani koostamine paistab mõne ettevõtja jaoks ülepääsmatu raskusena, tunnistab Ossip. Kui äriplaani pole, tuleks selle koostamist võtta võimalusena oma mõtted ja eesmärgid kokku viia, lisab ta.
    Laenutagatis peab üldjuhul katma taotletava laenu suuruse, kuid läbirääkimisi võib pidada ka sellel teemal, kinnitab Ossip. «Kui äriplaan on hea, leiame ka tagatise suhtes kompromissi,» lausub fondi tegevdirektor.
    «Kui fondi poleks, oleks kõik minu ettevõtmised olemata,» räägib bussifirma MK Autobuss omanik Madis Kägo. Tal õnnestus väikeettevõtluse krediteerimise fondist saada laenu autobussi ostmiseks, mis kurseerib edukalt Eesti ainsal teesaatjaga liinil Tallinn--Tartu--Võru.
    Hansapank ei pidanud väikeettevõtja projekti piisavalt heaks, et talle laenu anda. «Nojah, kes siis ikka tahab poolemiljoniliste viidikalaenudega aega raisata, kui ukse taga on kümnemiljonilised haid,» lausub Kägo.
    «Tänu fondile on Eesti bussiteenuste tase tõusnud,» on ta veendunud.
    Tõnu Lokotar toob ainsa puudusena välja väikeettevõtluse krediteerimise fondi kohta käiva informatsiooni nappuse. Tema leidis fondi oma tuttavate-sõprade abiga. «Kui sinna poleks jõudnud, käiks küllap senini pankade uste taga küürutamas ja palumas,» lausub Lokotar.
    Küsimusele, kas ettevõtjate seas on olnud kuulda ka rahulolematust laenutingimuste suhtes, vastab Lokotar eitavalt. Vaevalt et keegi julgeb ja tahabki rahulolematust ilmutada.
    Kuigi väljaantud laenudest on pea pooled läinud maapiirkondadesse, on enamik laene kontsentreerunud Pärnumaale ja saartele. Ühtegi laenutaotlust pole tulnud Ida-Virumaalt, vähe taotlusi on esitatud ka Kagu-Eestist.
    Väikeettevõtluse krediteerimise fond sai eelmisel aastal riigieelarvest stardirahana 3,7 miljonit krooni. Käesoleval aastal eraldati eelarvest 20 miljonit krooni ja järgmiseks aastaks taotleb fond 18 miljonit krooni. Kolme aastaga peaks fond hakkama tagasi teenima ka tagasi makstavate laenude arvel.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.