Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti teedeehitajad on Siberis raskustes

    ASi Stet peadirektor Valdeko Laats sõnab, et Surgutneftegasiga ei saa järgmiseks aastaks enam lepingut sõlmida. «Neil on majanduslikud raskused, tootmismaht väheneb ja inimesi koondatakse,» lausub Laats. Surguti naftatootmiskoondis oli seni ainuke Stetilt ehitustöid tellinud asutus, lisab ta.
    Eelmisel nädalal Siberist naasnud Steti juhatuse esimehe Leho Alliksoo kinnitusel on Surgutneftegas Eesti firmale võlgu miljardeid rublasid.
    Valdeko Laatsi sõnul on kindlamat tööotsa lootus leida taas jaanuaris. Ta tunnistab samas, et kuigi tööseisakuid on ka varem ette tulnud, pole ükski neist nii pikaks veninud. Eesti ehitajad töötavad Siberis alates 1980. aastast.
    Laatsi sõnul on Stet lõpetanud käesolevaks aastaks kavandatud 10,4 kilomeetri pikkuse tee ehituse naftaleiukohani ja selle ka tellijale üle andnud, kuid uusi lepinguid pole sõlmitud. Nõukogude ajal ehitasime 40 kilomeetrit teid aastas, lisab viis aastat Siberis töötanud mees.
    Leho Alliksoo sõnul võib inimesele, kellel pole Siberist õiget ettekujutust, tunduda imelik, et aastas jõuab sadakond meest ehitada ainult kümme kilomeetrit teid. «Teid ehitatakse sohu, aluspõhjaks on kolme-neljameetrine turbakiht,» selgitab Alliksoo.
    Steti juhatuse esimehe kinnitusel on Siberis ainsaks kohalikuks ehitusmaterjaliks liiv ja puit. Kõik muu tuleb kohale vedada üle Venemaa. «Seal ei ole mitte grammigi kivi,» jätkab Alliksoo. «Liiv pestakse välja järvedest ja jõgedest, siis nõrgub see aasta-poolteist. Alles seejärel saab hakata tee muldkeha ehitama.»
    Alliksoo lisab, et uued puuraugud rajatakse üha kaugemale põhja, kus varem pole ettevõtlust olnud.
    Valdeko Laats ütleb, et praegu on Surgutis poolsada Eesti ehitustöölist. «Tavaliselt töötab siin küll sada meie inimest, ülejäänud on aga praegu Eestis,» lausub ta. Kaks kolmandikku töölistest on peadirektori kinnitusel venelased, enamik on pärit Ida-Virumaalt. 10. detsembril tuuakse suurem osa töölisi Eestisse tagasi, jõuludeks jäävad Siberisse vähesed.
    Leho Alliksoo teada töötavad paljud mehed Siberis juba üle kümne aasta. «Pikka aega Siberis töötanutel tekib lihtsalt nostalgia,» põhjendab ta. «Teiseks on oluline muidugi raha, mida seal teenida võib. Väheolulised pole ka suhteliselt normaalsed elamistingimused Siberis töötajatele.»
    Alliksoo ütleb, et 49 Eesti ehitajate «mini-Priidu» tüüpi maja on Ljantorski linna uhkus. Ligi 500 kilomeetri kaugusel Kogalõmis maju ehitava ASi Cueks direktori asetäitja Haljand Vetiku kinnitusel on eestlaste ehitatud majad sealsete elanike seas prestiizhsed. Ta lisab, et Cueks ehitab Kogalõmis praegu elamuid ja administratiivkorpust Druzhbaneftile.
    Valdeko Laatsi sõnul ei soovi sellel aastal üle saja miljoni kroonise käibeni jõudev Stet Siberist ära tulla. Peame uute tellimuste saamiseks läbirääkimisi kohalike omavalitsuste ja maanteeametiga, lisab ta.
    1994: 71 mln krooni
    1995: 84 mln krooni
    1996: 95 mln krooni
    Allikas: AS Stet
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.