Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    MMM pääses eile pankrotist

    Kirjastus Perioodika esindaja põhjendas taotlust sellega, et võlglane oli eelmisel päeval oma võla tasunud ja seetõttu pole tal enam pretsensioone MMMi vastu. MMM võlgnes Perioodikale koos viivistega ligi 80 000 krooni.
    Tallinna haigekassa esindaja istungil ei viibinud, kuid oli samalaadse taotluse esitanud kirjalikul teel. Võlg Tallinna haigekassale oli koos viivistega varasematel andmetel ligi 2 miljonit krooni, MMMi esindava vandeadvokaadi Maria Mägi väitel aga 1,4 miljonit krooni.
    Mägi lausus, et MMM ei tasunud haigekassale ära kohe kogu võlga, vaid teeb seda mingi aja jooksul. «See on Makarovi ja haigekassa omavaheline kokkulepe,» lisas ta.
    Mägi märkis, et ei näe põhjust, mis ei peaks kohus Perioodika ja haigekassa taotlust rahuldama, kuna võlad on tasutud.
    Mägi sõnul ei tähenda võlgade tasumine haigekassale ja kirjastusele seda, et MMMi rahalised raskused oleksid lõppenud. Tema sõnutsi on olukorda muutnud mõnevõrra raskemakski pikale veninud pankrotimenetlus.
    Makarovil oli algusest peale soov lahendada võlaküsimus kohtuvälisel teel võla tasumise kaudu, rääkis Mägi. Ta lausus, et seni otsiti varianti, kuidas ning millise projekti arvel seda tehakse.
    Küsimusele, kust võeti võla tasumiseks raha, vastas Mägi, et jäägu see saladuseks.
    Jüri Makarov ei soostunud eile MMMi võlgade tasumise ning raha päritolu teemal rääkima, kuid mõnedel andmetel läheb Makarovil hästi koostöö Lauri Laubrega, kellele ta toob külalisesinejaid väljastpoolt Eestit ööklubisse Dekoltee.
    MMMi ajutine pankrotihaldur Hugo Peterson väitis, et sai alles kohtumajas teada sellest, et võlgnik on oma võlaprobleemid lahendanud. Ta lisas, et temale oli see suur üllatus.
    Pankrotimenetluse algul oli MMMi ajutise pankrotihalduri sõnul MMMi võla kogusuurus ligi 14 miljonit krooni, millest suure osa moodustasid võlad Eesti pankadele. Petersoni öeldu põhjal hakkasid aga pankrotimenetluse käigus võlad pankadele vähenema ning viimasel ajal ei ole järelepärimistele võlgade kohta pangad enam vastanud.
    Kohus teeb teatavaks oma otsuse 27. detsembril.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.