Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Silla ehitamine jääb lähiaastatel unistuseks

    Pärast taasiseseisvumist on Eestis ajakirjanduse vahendusel pakutud välja ja diskuteeritud mitme suurprojekti üle, kuid kahjuks pole enamikel juhtudel ideedest eriti kaugemale jõutud.
    Näitena võib nimetada tunneli rajamist Eesti ja Soome vahele, Via Baltica maantee või Tallinna--Tartu kiirtee ehitamist. Tõenäoliselt võib nüüd sellesse loetellu lisada ka idee ühendada mandri-Eesti ja Muhu saar mitme kilomeetri pikkuse silla või tunneliga.
    Äripäeva arvates on vähetõenäoline, et lähiaastatel hakatakse mandri-Eesti ja Muhu saare vahele silda ehitama. Silla ehitamise vastu ei ole toimetusel midagi, kuid ainuüksi ehitamissoovist jääb väheseks. Sillaehituse projekti elluviimiseks on vaja kuskilt leida vähemalt kolm miljardit krooni. Tõenäoliselt saarlastel ja Saaremaal tegutsevatel ettevõtetel sellist raha ei ole.
    Üks võimalus kogu projekti finantseerida on kaasata silla rajamisse riik, kes garanteeriks vajalikud pangalaenud. Riigile on aga praegu mandri-Eesti ja Saaremaa vahele silla ehitamisest kindlasti palju prioriteetsemad Tallinna ja Narva vahelise raudtee ning Tallinna ja Tartu vahelise maantee põhjalik rekonstrueerimine. Need projektid vajavad samuti meeletuid summasid.
    Alles pärast seda, kui on oluliselt kiirenenud liiklus Tallinna--Tartu maanteel ja Tallinna--Narva raudteel, saab riik hakata mõtlema silla ehitamisele Muhu saare ja mandri-Eesti vahele.
    Teine võimalus silla ehitamise käivitamiseks oleks erainvestorite huvi ettevõtmise vastu. Kuna riigil endal raha ei ole, siis võiks riik selle projekti pakkuda avaliku konkursi teel välja mõnele konsortsiumile, kellest saaks silla omanik ja kes võtaks kogu finantseerimise enda kanda.
    Tulu hakkaks konsortsium saama silla ülesõidupiletite müügist. Konkurendiks tasulisele sillale jääks aga ka edaspidi praamiliiklus.
    Arutelu silla ehitamise üle käivitasid Saaremaa ettevõtjad, sest praegune halb ühendus mandriga mõjutab ka Saaremaal tegutsevate firmade majandustulemusi.
    Suurte transpordikulude tõttu ei suuda Saaremaa ettevõtete tooted konkureerida mandril tegutsevate ettevõtete omadega. Oma tootmisega on Saaremaalt mandrile kolinud karastusjooke ja toiduaineid tootev AS Ösel Foods ja jõhvikate töötlemisega tegelev AS Saarek.
    Lisaks ettevõtjatele toetavad sillaehituse ideed ka need saarlased, kes peavad iga nädal mandril tööl või koolis käima. Vanemad saarlased suhtuvad aga sellesse vastumeelselt, sest kardavad, et koos sillaga kaob Saaremaa omapära ja et Saaremaal vallandub suvilate ehitamise buum.
    Tõenäoliselt saab Saaremaa tänu sillale rohkem kasu kui kahju. Kindlasti elavdab see kohalikku ettevõtlust ja suureneb töökohtade arv. Seni aga, kui Muhu saart ei ühenda mandri-Eestiga sild, peab riik leidma vahendeid praamiliikluse parandamiseks ja astuma samme maksusoodustuste tegemiseks saartel tegutsevatele ettevõtetele.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.