• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • 21.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õnnemäng konteineritega

Konteinerite käsitlemine kesklinna sadamas meenutab Browni liikumist. Konteineri omanik ei tea, kas otsida oma saadetist sadamakailt või leiab ta selle tolliterminaalist.
Juba sügisest nõuab toll, et konteinerid võivad sadamas omanikku oodata vaid tolliterminaalides. Kuna kesklinna sadamas on ainult üks tolliterminaal, ei suudeta kõiki konteinereid sadama konteinerterminaalist tolliterminaali transportida. Ekspedeerija, kelle konteiner tolliterminaali transporditavate hulka ei mahtunud, võib õnne tänada. Lisakulud terminaali- ja laadimistasude näol jäävad seekord kandmata. ASi Melship Eesti tegevdirektori Paavo Kollomi sõnul teeb taoline õnnemäng võimatuks anda klientidele kindlat transpordihinda.
Tallinna tolliinspektuuri juhataja Toomas Udu näeb konteinerite liigutamises siiski mingit reeglipära. Tema väitel saadetakse tolliterminaali kõigepealt aktsiisikaubaga konteinerid (ja seda jõutakse alati) ning pärast seda hakatakse jõudumööda ära vedama tavalise kaubaga konteinereid.
Vaevalt, et taoline süsteemsus mitte aktsiisikaupa vedavale ekspediitorile kindlust sisendab. Pole ka teada, kust saab infot loterii tulemuste kohta -- kas konteiner on veel kail või juba tolliterminaalis. «Ainuke võimalus on kõik kohad läbi helistada ja küsida, ega te meie konteinerit ei ole näinud,» selgitab Kollom ainukest toimivat infosüsteemi.
Udu sõnul peab konteinerite eest sadama territooriumil vastutama sadam. Konteinerite liikumist kajastava arvutiprogrammi puudumine valmistab Udu väitel ka tollile peavalu.
Kaose lahendamiseks peab kail asuvale sadama konteinerterminaalile andma tolliterminaali õigused. Sellega jääksid ära aega ja raha nõudvad laadimistööd kaist eemal asuvatesse tolliterminaalidesse. Iga laevalt kaile tõstetava konteineri kohta paberite vormistamine nõuab uute takerduste vältimiseks ilmselt lisatööjõudu. Neid kulusid tuleb nii kaua kanda, kuni riik leiab olevat piisavalt põhjendatud luua Tallinnasse vabasadam.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele