• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 11.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poolhaagiste kindlustamine Euroopa riikides erinev

1. jaanuaril 1997 hakkas kehtima muudetud liikluskindlustuse seadus. Vastavalt seadusele ei kuulu poolhaagised enam sundkindlustamisele. Järelikult ei saa poolhaagist kindlustada, samuti ei ole võimalik poolhaagistele väljastada Rohelist kaarti.
Nimetatud probleemi lahendus on piirikindlustusleping, mis sõlmitakse selle riigi piiril, kus nõutakse poolhaagise kindlustust.
Enamikus riikides, mida külastavad Eesti sõidukid (Austria, Belgia, Prantsusmaa, Saksamaa, Holland, Soome, Ungari, Poola, Rumeenia), peavad haagised (ka poolhaagised) olema eraldi kindlustatud. Nendes riikides hüvitatakse kahju vedava sõiduki kindlustuse alusel, kui haagisega tekitatakse kahju ja haagis liigub koos vedukiga. Kui haagis (poolhaagis) on lahti haakunud või seisab iseseisvalt, siis kindlustusjuhtumi saabumisel hüvitatakse kannatanule kahju haagise (poolhaagise) kindlustuse alusel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõnes riigis (Taani, Norra, Kreeka, Rootsi, Eesti) ei kuulu poolhaagised kohustuslikule kindlustamisele. Kui poolhaagis on lahti haakunud või seisab iseseisvalt, siis kindlustusjuhtumi tekkimisel hüvitatakse kannatanule kahju viimase poolhaagist vedanud veduki kindlustuse alusel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele