12. veebruar 1997
Jaga lugu:

Sammelselg põhjendab laevaäris osalemist

Siin oli 50 protsenti põhjus selles, et vastasel korral oleks võinud Tallinna Pank ilma jääda Inrekole antud 47 miljoni kroonisest laenust ja 50 protsenti põhjus selles, et sellise ettevõtmisega oli kasulik jätkata.

TH Ferries kuulub täielikult Henn Ruubelile, kes on ka firma tegevdirektor.

Jah ja ei. Oleneb mehest. Tema plaanid on aktsiakapitali laiendamine jõuliste investoritega.

TH Ferriesele on laenu andnud Tallinna Pank 3,1 miljonit dollarit ja Talinvest 1,5 miljonit dollarit. See on hea näide, kuidas eri finantsstruktuurid teineteist toetavad ja oleks hea meel, kui Talinvesti juht Jaak Roosipuu läheks toeks TH Ferriese juhtimisele.

Talinvest on Tallinna Panga aktsionär, Tallinna Panga aktsiad on Talinvesti kauplemisportfellis. Võib öelda, et Talinvest kui Tallinna Panga aktsionär on organiseerinud raha TH Ferriesele.

Lähinädalatel saame välja tulla nende investorite nimede ja plaanidega, kes on otsustanud laeva- ja operaatoriärisse investeerida. Meie huvi on, et investorid lubaks oma nimed avalikustada.

Kui analüüsida projekti tagatisi ja tootlikkust, ei saa rääkida erilisest ebaõnnestumisest ega ka meeletust õnnestumisest. Siin on küsimus selles, kas see projekt on lühema- või pikemaajaline. Arvan, et projekt õnnestub, kuna on laev, hea finantseering ja head tegijad.

Ei, vaid uute laenude sissetulekut.

Sest Merita pank oli nõus laenutähtaega pikendama siis, kui me oleks Siljaga koostööd teinud. See meile ei sobinud. Nordström & Thulin on laenu edasi müünud Nordfinantspangale ?veitsis ja meil pole olnud põhjust seda pangaasutust üles otsida.

Ta ei suutnud panna klappima laeva hinda, finantseerimise aega ja operaatori tegevust. Kindlasti oli tema projektis ka 90ndate alguse inimlikku eufooriat, et lähen, teen ja tuleb välja.

Jah, see on olnud jutuks: tahate, ostke. Jutt polnud tõsine.

Laev on kui liikuv hotell või kaubamaja. Piletirahal on väike osa laevaäri sissetulekutes.

Loodan, et Vana Tallinnaga äri tegijatel on nutikust olla väike, aga tubli. Kui oleme piisavalt osavad laevale reisijaid tooma, võib-olla tahavad suured ja vägevad meie käest seda äri ära osta või meid investoriks juurde võtta. Mõnel suurel firmal võib näiteks Eesti-poolset tegijat vaja minna.

Seni pole me turult ühtegi leidnud. Otsime edasi. Talinvesti eesmärk on märtsi lõpuks teine laev leida ja kaks laeva sõitma panna.

Jaga lugu:
Hetkel kuum