«Ma ei saa aru, miks pank mulle maksekorraldust ei väljasta,» nentis Tempelman Finantsteenuste ASi tegevdirektor Pär Sandqvist. Ta rääkis, et eelmisel nädalal ühes Hansapanga Tallinna kontoris ülekande tegemisel Ühispanka talle maksekorralduse koopiat ei antud. Sandqvisti sõnul ainus võimalus partnerile tõestada, et raha teele saadeti, on võtta raha oma kontolt välja ja teise panka kontole panna, kus selle arvele võtmise kohta tõend väljastatakse.
Maksekorralduse koopia puudumine on tekitanud hulga lisatööd, märkis hulgimüügifirma AS LTT raamatupidaja Maire Ottoson. Kauba tarnijale Saksamaal oleme seni tõestanud raha saatmist panga templiga maksekorralduse koopia edastamisega faksi teel, rääkis ta.
Segadus on Ottosoni väitel ka Eesti ostjatega, kes on võla tasunud ja tahavad uut kaupa osta, aga ei saa makset kuidagi tõestada. Suurte klientide puhul, kes pidevalt kaupa ostavad, ei loe konto väljavõttelt välja, millise saadetise eest täpselt raha on makstud, sõnas ta. «Nii tuleb nüüd ETK Hulgi käest iga kord telefoni teel üle küsida,» lausus Ottoson.
«Aga kui pangatöötaja eksib makse sisestamisel?» rääkis ta. «Siis pole millegagi tõestada tegelikku sissemakset.»
Seadus peab konto väljavõtet tehingu aluseks ja seetõttu on loobutud paberil maksekorralduste saatmisest pankade vahel, kommenteeris Eesti Forekspanga arvelduste direktor Arvo Juhkami. «Koopiate arv on aga jäänud Eesti Panga poolt määratlemata,» selgitas ta. «See on tõepoolest tõlgendamise küsimus, kas makse tegija peab saama maksekorralduse,» lausus Juhkami.
Maksekorralduse esitamine ei ole mingi kinnitus makse teostamise kohta, ütles Põhja-Eesti Panga (PEP) juhatuse aseesimees Lembit Zernant. Tema sõnul on raamatupidamise alusdokument konto väljavõte. Probleemi lahenduseks pakkus Zernant firmadele kiirmaksekorraldust, mis tagab raha laekumise partnerile soovitud päeval. Samas kinnitas Zernant, et PEP on kõigile makse teinutele ka maksekorralduse koopia väljastanud.
Hansapanga Pirita kontori teller Katrin Jõemägi selgitas, et soovijale annab ta maksekorralduse. «Seda küsivad põhiliselt firmad, kes tolliga suhtlevad,» lisas ta. Igaüks ei soovigi paberit, tähendas Jõemägi.
Neste Oil Eesti ASi hulgimüügijuht Rain Talmar kinnitas, et kütuse maaletoomisel nõuab tolliamet just paberil pangatempliga maksekorraldust. Tolli töötajatele tähendab Eesti Panga määrusega pankade üleminek elektroonsele templile palju lisatööd, märkis ameti talituse juhataja Marge Niit. «Telefoni teel tuleb kõik maksed üle küsida,» selgitas ta. «Eesti Pank on määrusega elust ette rutanud ja osa panku arvas, et ei pea enam maksjale ühtegi paberit esitama,» märkis Niit. Kui kõik pangad ei suuda vormikohast konto väljavõtet esitada, võib firmadel tulla probleeme audiitori ja maksuametiga, hoiatas ta.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
3
Testi, kas oled targem kui Luik ja Rõtov
Viimased uudised
Lisatud Pärnumaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Lisatud Saaremaa ettevõtete TOP
“Pakuti huvitavat võimalust, haarasin kinni“
Tagasi Äripäeva esilehele