1 juuli 1997

Turundusjuht läheb ära

Eelmisel nädalal pani arvutifirmas Microlink müügi- ja turundusdirektori ameti maha Janek Oblikas. Märtsis lahkusid turundusdirektori ametist Urmas Kõiv EMTst ja Margus Hunt Eesti Telefonist, luues oma marketingi konsultatsioonifirma. Mais ilmusid uudised, et endine Statoil Eesti turundusjuht Marko Allikson ja endine Sinebrychoff Eesti turundusjuht Rein Pakk on kumbki asutanud uue reklaamifirma.

Kui paari aasta eest lahkusid firmadest reklaamispetsialistid, siis nüüd on järg turundusspetsialistide käes.

Turundusjuhid liiguvad tegevjuhtide ametikohtadele või loovad oma firma. Lisada võib horisontaalkarjääri -- liikumise ühest firmast teise, vahel omal soovil, aga mõnikord ka nn vastastikusel kokkuleppel, kui töötajale pandud lootused pole end õigustanud.

Võõrkeelse nimetusega marketing on Eesti firmades veel üsna segane ja tume maa. Spetsialistid kurdavad motiveerimatuse ja ideede vähese rakendamisvõimaluse ning tegevjuhtide konservatiivsuse üle. Tegevjuhid ei näe turundusspetsialistide kallist tööst tulu tõusvat.

Kas firmajuhid peaksid enne sügist hakkama üksteise võidu turundustöötajate palka tõstma? Vaevalt see pikaajalist efekti annaks. Juhtkonna tasemel turundustöötajate brutopalk on 12 000--25 000 krooni kandis kuus. Urmas Kõiv, kelle juhitav konsultatsioonifirma plusspoolele pole veel jõudnud, usub, et paari kuu pärast on tema sissetulekud suuremad kui EMT turundusdirektorina. Kõivu hinnangul on turundusspetsialistid võitleja hingega ja orienteeruvad oma töös tulemusele. Sissetulekud võiksid küündida ka 30 000 kroonini, kuid põhipalga osa olgu minimaalne. Nii kaoks käärid tegev- ja turundusjuhi arusaamade vahel -- turundusdirektori tühi kõht on otseses sõltuvuses läbikukkunud turundusplaanidest.

Hetkel kuum