Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turismimess ehmatas reklaamidega
Kui messikeskuse õues seisva Taisto Reiside bussile kleebitud reklaamlause «Bussiga reisile, näen palju ja ei kuku alla» tekitas möödujates lihtsalt küsimusi ja hämmastust, siis Estline'i kõrval olnud Leks Kindlustuse boksikujundus, kus oli kujutatud Titanicu hukkumist, pani paljud nördinult pead raputama.
Reisibüroo Baltic Tours marketingijuht Dmitrii Kuznetsov nimetas Leksi reklaami messi suurimaks pommiks.
Estline'i müügidirektor Marje Braunbrück pidas aga Leksi käitumist sedavõrd inetuks, et pöördus abi saamiseks messi korraldanud turismifirmade liidu tegevdirektori Leelo Ilbise poole ja palus Leksi boksikujundus laupäevaks, mis oli põhiline messikülastuse päev, maha võtta. Laupäeva hommikuks oli Titanicu pilt ka ära võetud.
Marje Braunbrücki sõnul peaks turismifirmade liit jälgima reisibüroode bokside kujundusi ja reklaame. Praegu seda tema sõnul sugugi ei tehta.
Braunbrück ähvardas reedel koguni, et juhul kui Leks Kindlustuse boksi kujundust laupäevaks ei muudeta, ei ole ta nõus messil osalemise tasu maksma, kuna kõik pingutused ja tehtud töö on asjata.
Leks Kindlustuse boksis seisnud kindlustuskonsultant Marta Luhaäär tõdes, et kuigi Leks on kirjeldatud kujundusega juba kolmandal messil, muudab seekord olukorra eriti drastiliseks see, et kõrvalboksis on alles kolm aastat tagasi laevakatastroofi läbi elanud Estline.
Luhaääre sõnutsi ei teadnud vähemalt tema viimase hetkeni, missugune firma naaberboksis asub ning tegemist oli suure kokkusattumusega.
Ka Leks Kindlustuse esindajad ise tõdesid, et antud situatsioonis oli kujundus kohatu. Nüüd on ülemused jalga lasknud ja meie peame kujundust puudutavatele küsimustele vastama, lausus nördinud Luhaäär, kes ei osanud nimetada ka boksi kujundaja nime.
Reisibüroo Wris Tours tegevdirektori Margit Rebane-Penti arvamuse kohaselt on ebaeetiline vihjata reklaamides katastroofivõimalusele. «Eriti nüüd, kus seljataga on Kurkse katastroof ja leinapäev ning ees on Estonia katastroofi kolmas aastapäev,» lausus ta.
Kummaliseks pidas Rebane-Pent ka Taisto Reiside reklaami, kus vihjatakse võimalikule lennuõnnetusele. «Kõigis inimestes on niigi olemas alateadlik hirm lendamise ees, kas on seda siis vaja veelgi rõhutada,» kahtleb ta.
Rebane-Penti sõnul on täiesti kohatu väita, et bussiga on turvalisem sõita. Erinevalt bussireisidest ei ole eestlased lennureisidel õnnetustesse sattunud, toonitab Rebane-Pent.
Taisto Reiside bussis olnud ettevõtte esindajad olid üllatunud inimeste reageeringust reklaamlausele. Kui meilt hakati küsimas käima, et mida see tähendab, tuli mingi põhjendus välja mõelda, rääkisid bussis olnud Taisto Reiside esindajad lõbusalt.
Mõtlesimegi, et kuna meie bussi mark on EuroComet, siis seega mitte lennuk ei kuku alla, vaid hoopis komeet, selgitasid nad.