Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ukraina
Veokite lubatud suurimad mõõtmed
kõrgus 4 m; laius 2,5 m; pikkus 22 m; täismass 36 tonni.
Nõuded ohtlike ainete veol
Ohtlike ainete veol peavad peale koorma kohta nõutud dokumentide autoga kaasas olema:
- tunnistus, mis lubab autojuhil sellesse ohuklassi kuuluvaid aineid vedada;
- tunnistus, mis lubab sellesse ohuklassi kuuluvaid aineid antud autoga vedada, eraldi veduki ja haagise kohta;
- Ukraina- ja venekeelne ohutusjuhend tegutsemiseks ohuolukorras.
Sõidukile peavad olema kinnitatud ADRi hoiatusmärgid.
Piiriületus puudulike dokumentidega
Kui autol puudub tunnistus, mis lubab vedada ohtlikke aineid, võib selle saada ka vahetult piirilt. Auto ülevaatus ja loa väljaandmine maksab 35 Saksa marka (280 krooni).
Kui kõik dokumendid on korras, võib ohtlike ainetega, mis kuuluvad klassi 2; 3; 4; 5; 8 ja 9, piiri takistusteta ületada. Mõne dokumendi puudumisel on võimalik sõitu jätkata eskordi saatel. Eskort maksab 3 Saksa marka kilomeeter.
Klassi 1; 6 ja 7 kuuluvate ainete veol on autoinspektsioonilt vaja eriluba. Luba maksab 75 marka iga oblasti territooriumi läbimise eest.
Ohtliku veose piiriületuse kiirendamine
Piiriületuse kiirendamiseks tuleb ohtlike ainete veoluba 7--10 päeva varem ette tellida. Selleks tuleb saata faks nõutud dokumentidega ja informatsiooniga auto, juhi, koorma, vedaja ja sissesõidu aja kohta Ukrinteravtoservisesse (044 266 06 36).
ADRi nõude mõju vedaja leidmisel
Kindlasti ei tohi klient varjata ADRi nõuet. Kaasnevad mured ja kulutused võivad kujuneda väga suureks. Samas tõmbab ADRi nõude lisamine kauba iseloomustusse võimalike vedajate ringi väga kitsaks.
Vaatamata selle, et Ukrainat peetakse Eesti jaoks perspektiivseks kaubanduspartneriks, tunnistasid paljud ekspedeerijad, et nad ei tegele veel Ukraina suunaga või on osakoormate veos Ukrainasse nõrgad. Ohtliku kauba veole esitatavad nõuded vähendavad veelgi vedajate kasinat valikut.
Kliendil pole mõtet hellitada lootust, et suudab leida oluliselt parema pakkumuse kui tabelis oleva kahe firma omad. Nende pakkumiste tegemiseks on vedajaid otsitud nii Eestist kui ka väljastpoolt. Skanekspedi pakkumus on tehtud võimalike Eesti vedajate baasil. EE Trans kasutab terminaalisüsteemi tõttu välisvedajate teenuseid (Leedu--Ukraina).