Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas valitsus peaks jätkama koostööd NRG Energyga?

    POOLT
    Ma arvan, et see on heakskiitu vääriv sündmus, sest selle peale on juba nii palju vahendeid kulutatud, selle peale on juba tehtud äriplaan.
    Ja kui valitsus äriplaani vastu ei võtnud, seda tehti ilmselt poliitilistel põhjustel, siis see on juba täiesti teine küsimus. Aga kuna NRG Energyga on koos töötatud tükk aega ja ameeriklased valdavad seda küsimust hästi, siis on järelikult see asi vaja kuidagimoodi ühele poole viia ja siis otsustada. Sest praegu otsustada tegelikult ikkagi ju ei saa.
    Miinuspooled valitsevad rohkem poliitilisel pinnal, riikidevahelistes suhetes. Tegelikult vedasid Eesti ametnikud ameeriklasi alt. Punkt üks on see, et Eesti ametnikud ei ajanud korrektselt asja ja see ei ole ilus.
    Punkt kaks -- NRG Energy on küllaltki esinduslik firma ja temaga tuleb väga korrektselt asju ajada.
    Ja punkt kolm -- tegelikult oleks võinud selle otsuse muidugi kohe vastu võtta ja nii olekski pidanud tegema. Aga kuna meil on vähemusvalitsus ja suhteliselt nõrk, siis hakkab see iga sammu peale värisema.
    VASTU
    Minu isiklik arvamus on see, et mina pooldaks avalikku konkurssi. Teisest küljest on valitsus oma otsuse teinud ja kui ameeriklased sellega nõus on, siis asi lihtsalt läheb seda rada.
    Avalik konkurss annaks õigema hinna asjale. Kole raske on ikkagi müüa kaupa, kui tema hinda ei tea. Kui jälgida ka neid arvamusi, mida siin eesti teadlased on välja pakkunud jaamade hinna suhtes, ja tellitud audiitorihinnangut, siis need lähevad üsna tugevalt lahku.
    Praegu oleme müümas kaupa, mille hinda me tegelikult ei tea. Võib-olla me võiks ta eest saada rohkem. Võib-olla ka vähem.
    Avaliku pakkumisega tekiksid üksiküritajad, aga tekiksid ka konsortsiumid, kelle jõud jaamadega midagi ette võtta oleks võib-olla suurem. Nii või teisiti, see annaks asjale läbipaistvust.
    Üsna mitu firmat on huvi tundnud ja ilmselt neid tuleks veel, kui asi avalik oleks.
    Veel olen ma seda meelt, et elektrijaamad tuleks müüa ükshaaval. Sellepärast, et tegemist on täiesti erisuguste jaamadega. Ja on neid, kes ütlevad, et üks on efektiivsem ja teine ebaefektiivsem. Aga lõppude lõpuks on asi niimoodi, et miks peaks elektritarbija kinni maksma ka ebaefektiivsema poole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.