• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 24.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lühiuudised

Ülehomme sõidavad teede- ja sideministeeriumi esindajad Poola, et lahendada transiitlubade segadus, mis ähvardab jätta Eesti autovedajad alates detsembrist ilma Euroopasse sõidu võimalusest.
Mõni päev tagasi ei osanud poolakad veel öelda, kui palju uued transiidiload maksma hakkavad ning kust neid osta saab, ütles Alar Ehasalu teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonnast.
Seni kasutavad Eesti autovedajad Poola sissesõiduks riikide vahel vahetatavaid tasuta veolube. Ka olid käibel tasulised veoload, mida sai osta Poola piiril ja mis maksid üle 24tonnise kandejõuga veokitele 1600 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Alates 11. detsembrist kaovad seni kasutusel olnud ning piiril müüdavad veoload. Oma otsust on poolakad põhjendanud ELi direktiividega, mis keelavad tasuliste lubade müügi piiril. Alar Ehasalu sõnul kasutavad analoogset süsteemi ka teised Euroopa riigid.
Poolakad pole huvitatud tasuta veolubade kvootide suurendamisest, sest nende autovedajad ei sõida Eestisse nii palju kui Eesti autovedajad Poola kaudu Euroopasse.
Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist öeldi, et järgmiseks aastaks eraldab Poola riik Eesti autovedajatele 1500 tasuta veoluba, tegelik vajadus oleks 12 000 veoluba. ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele