• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 22.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autosid näeb silmast silma

Kuigi Peterburi maanteel ülikiiresti valminud Balti Ameerika Auto keskuse ümber haljastus veel tegemata, on ilmne, et just see hoone saab ümbruskonna arhitektuuri tooniandvamaks osaks. Majal on värvikirev fassaad, seepärast tabab keskusesse sisenevat klienti üllatus -- sisekujundus on lahendatud äärmiselt lakooniliselt.
«Mul on oma arusaamine plekkmajadest -- selle sisekujunduses ei tohi detailidega üle pingutada, lahedus peab olema lihtne, mitte pealetükkiv,» selgitas Rein Nurmse.
Teiseks on täiesti lubamatu üle pakkuda detailidega autosalongis, kus eesmärk on eksponeerida autot, aga mitte rabada klienti eksklusiivse interjööriga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Salongi viimistlusel on kasutatud vaid kahte värvi -- Chrysleri veidi valkjat sinist ja valget variatsioonides. Ruumi toetavad hallikad marmorreljeefvärviga kaetud sambad. Silmakujulise salongi põrandat katavad heledad matid plaadid, mis vaid keskosas asenduvad silma vikerkesta meenutava läikiva kattega. Salongi must ja sinine pehme kliendimööbel toetab ruumi kargust ja väärikust.
Rohkem värvide mängu ja mugavust loovat sinist ning halli vaipkatet on kasutatud büroo ruumides.
Tagasihoidliku salongi tervikust on puudu mõned aktsendid. Lisanduvad raamitud autoplakatid ja umbes kolme meetri kõrgused puud, vähemalt nii lubas tellija, kinnitas Rein Nurmse.
Sisekujundaja polnud tellijaga päris rahul. «Ettenähtud raha oli vähe, et mitte öelda väga vähe, ning ka need materjalid ja vahendid tuli välja võidelda» ütles Rein Nurmse.
Tema sõnul tuli päris kõvasti vaeva näha selgitamaks tellijale, et algselt planeeritud kõige odavamad T?ehhi põrandaplaadid võiks siiski vahetada palju korralikumate Itaalia plaatide vastu.
«Odav, lihtne ja funktsionaalne,» võttis Rein Nurmse uue autokeskuse sisekujunduse kolme sõnaga kokku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele