Tavaelus oleme sageli oskamatu või hoolimatu mobiiltelefonikasutaja meelevallas. Mobiiltelefonimüüjad jagavad küll nõuandeid, kuidas telefoniaparaati kohelda, kuid käitumisreegleid kahjuks kaasa ei anna, ilmselt arvestatakse ostja hea kasvatuse ja kommetega.
Ebameeldivate situatsioonide vältimiseks mobiiltelefoni kasutades on abiks alljärgnevad reeglid:
- Esitlege end. Küsige, kas helistasite sobival ajal, kui vastus on eitav, küsige, millal võite uuesti ühendust võtta.
- Rääkige telefoniga vaiksel häälel, jälgige, et kõne ei häiriks ümbritsevaid inimesi.
- Kõnest huvitatud poolena, kui olete jätnud postkasti teate palvega tagasi helistada ja seda tehakse, küsige, kas te saate helistajale uuesti ise tagasi valida. Kõikide majanduslikud võimalused ei ole võrdsed ja teile tagasi helistamine on lisakulu.
- Kontrollige, et tööajal tehtud kõne ei oleks lihtsalt lobisemine.
- Juhul kui olete olukorras, kus peate telefoni laenuks paluma, küsige telefoniomanikult, kuidas te saate kõne maksumuse kompenseerida.
Mobiiltelefoniga ainult ei helistata, vaid ka võetakse kõnesid vastu. Ka sellisel puhul on omad reeglid:
- Esitlege end. Juhul kui teile helistati ebasobival ajal, paluge helistajal võtta uuesti ühendust ja nimetage aeg, mis teile sobib.
- Läbirääkimistel, nõupidamistel, restoranis tuleb mobiiltelefon välja lülitada. Alati on muidugi erandeid, sest elu teeb vahel omapoolsed korrektiivid. Kui kõne on absoluutselt vältimatu, siis võtke kasutusele kõik hetkel sobivad vahendid, et teie kõneootamine ümbritsevaid võimalikult vähe häiriks.
- Kui on võimalik, siis jätke enne nõupidamist oma telefon sekretäri kätte, paluge tal helistajaile teatada, millal saab teile uuesti helistada. Teile absoluutselt vältimatu kõne saabumisel paluge sekretäril teile nõupidamisruumi tuua kirjalik teade kõne kohta, paluge luba lahkuda ja pidage oma kõne teises ruumis. Juhul kui ootate kõnet, informeerige sellest eelnevalt koosoleku juhatajat, sellisel juhul piisab teate saamisel lahkumisloa saamiseks vaid pilguvahetusest.
- Absoluutselt keelatud on mobiiltelefon teatris, kinos ja kontserdil. Rangelt tuleb pidada meeles, et telefon välja lülitataks või hoopis koju jäetaks.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele