Silja kontsern küsib firma päästmiseks omanikelt umbes 180 miljonit Eesti krooni, mis on lühikese aja jooksul juba kolmas rahaturgutus. «Silja ei ole sugugi raskustes, vaid teeb lihtsalt hädavajaliku investeeringu,» ütles Silja suuromaniku, ehitusgrupi NCC tegevdirektor Jan Sjöqvist. NCC peab andma sellest summast 40%.
Börsil noteeritud Silja kontserni võlakoorem ulatub praegu 10,8 miljardi Eesti kroonini, millest 7,74 moodustavad pikaajalised ja 3,06 miljardit Eesti krooni lühiajalised võlad. Tütarfirma Silja Line'i kanda on 2,88 miljardit pikaajalisi ja 1,98 miljardit lühiajalisi laene.
Silja Line sai hiljuti iseseisvaks firmaks kontsernis, mis suvel hakkab kandma nime Neptun Maritime. Erinevus on selles, et kontsern korraldab laevasõitu Inglise kanalil, Silja Line aga Läänemerel.
Algul tahtsid aktsionärid ka Silja Line'i börsile viia, et aktsiate müügiga emafirma võlgu vähendada, kuid nüüd valisid nad teise alternatiivi ehk kapitaliga tugevdamise. Kui palju täpselt kontserni omanikud seekord peavad raha välja andma, ei soostunud ei Jan Sjöqvist ega Silja Line'i tegevdirektor Jukka Suominen täpsustama. Üksikasju tutvustatakse hiljem, ütles Suominen.
Silja kontsernil pole viimastel aastatel eriti hästi läinud, kuid selle aasta kolme esimese kuu tulemused annavad lootust, sest kahjum oli 207 miljonit Eesti krooni ehk 65 miljonit väiksem kui mullu samal ajal. DI-ÄP