Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saldoinfo aitab kõnesid kontrollida
Mobiilsidefirmad on võtnud kasutusele uue lisateenuse, mis võimaldab klientidel saada operatiivset teavet oma kõnede maksumuse kohta otse oma mobiiltelefonile.
EMT klient saab telefonile tellida SMS-lühisõnumi, mis sisaldab kodu- ja välismaal peetud kõnede maksumust ja lühisõnumeid. Info ei sisalda kuumakse, ühekordseid teenustasusid, perioodilisi makse, ettemaksu ja võlgnevust. SMSis seisab ka telefoni eelmise kuu arve.
Ka Radiolinja annab oma lühinumbrile helistavale kliendile teavet jooksva kuu kõnede saldo kohta. Teenust on võimalik nii kuulata kui tellida omale SMSina. Q klient peab oma kõnede seisu teadasaamiseks helistama tasuta infonumbrile.
EMTs uuendatakse infot kaks korda päevas, Q GSMis igal hommikul, Radiolinjas kord kahe päeva tagant.
Teenus on mõeldud peamiselt eraisikutele ja nendele ametitelefonide kasutajatele, kellele on tööandja seadnud kõnelimiidi.
Ma ei pea vajalikuks saldot küsida, sest kõned lähevad firma arvele. Saldoinfo on mõeldud rohkem eraisikutele ja neile firmadele, kus töötajatel piiratakse mobiiliga rääkimist. Telefonile tellitav saldoinfo ei ole küll juriidiline alus arve maksmiseks, aga annab küllalt adekvaatse pildi. Seal on puudu näiteks kuumaks, 160 tähemärgi sisse ei mahu lihtsalt eriti palju infot. Saldoinfo kasutuselevõtuga vähenes EMT infotelefoni koormus, paari numbri teadasaamiseks ei pea enam meile helistama.
EMT kliendina olen kasutanud nende uut teenust: saldoinfo mobiiltelefonile. Küll lihtsalt huvi pärast, et näha, kuidas see teenus toimib, sest vajadust oma saldo jooksvaks kontrollimiseks mul ei ole. EMT arvetes pole mul seni olnud põhjust kahelda, pealegi ei ole firma omanikud mulle kõnelimiiti seadnud. Limiit on meil ametitelefone kasutaval tehnilisel personalil, umbes 200--300 krooni kuus, ja tippjuhtidel. Kui telefoniarve läheb suuremaks, siis arvestatakse see palgast maha.
Kasutan kolmandat aastat paralleelselt nii Eesti Mobiiltelefoni kui Radiolinja GSM-kaarte, rohkem räägin Radiolinja võrgus. Mul ei ole vaja jooksvat arvet teada. Telefoniga rääkimist kontrollin arve maksmisel, seal on kõik kirjas. Seni pole mul olnud põhjust kummagi operaatorfirma arvetes kahelda. Seega ei pea ma kasutama saldoinfo tellimist oma telefonile. Pealegi ei räägi ma mobiiltelefoniga eriti palju, keskmine arve on 500 krooni ühe kuu eest.