Juunis müüdi Eestis 1037 uut sõidukit, mis on sel aastal esimest korda, kui kuu tulemus jääb alla eelmise aasta sama kuu tulemusele.
Juunis vaid 47 sõidukit mai 86 sõidukiga võrreldes müünud Toyota maaletooja ELKE-Auto müügijuht Melvin Sinirand ütles, et lõpuks on liisingu kallinemine oma töö teinud. «20% intress pole väga hull, kuid inimestele lihtsalt ei anta laenu,» sõnas Sinirand. «Pankrotti ettevõte ei lähe, saame hakkama ka kuus 20 autot müües.»
Müügijuhi ütlusel dikteerib praegu oma tingimustega olukorda liisingufirma, veel mõned kuud tagasi oli dikteerija klient.
Nissani sõidukitega kaupleva Nissan Balti juhatuse esimees Leho Siimsen ütles, et ligi 40% müügilangus juunis on tingitud liisingufirmade avalduste tagasilükkamistest. «Ohtu ma ei näe, sest mais müüsime me prognoositust üle kahe korra rohkem autosid,» sõnas ta.
Mazda autoid müüva Esma Auto tegevdirektor Ralf Õng ütles, et lühikest aega võib saada hakkama ka mitte ühtegi autot müües, teenides vaid teeninduse pealt.
Foreks Liisingu ASi arendusdirektor Veiko Pedosk ütles, et laenutaotlusi lükatakse tagasi tehingute mahu reguleerimiseks. «Baasintressist pole mõtet rääkida, alles andsime laenu ka 22% intressiga ja klient oli rahul,» ütles Pedosk. Ta lisas, et suuremad liisingufirmad on eraisikutele liisingu pakkumise lõpetanud. Hansa Liisingust ja Ühisliisingust siiski kinnitati, et ka eraisikud saavad liisingut, ehkki eelistatud on juriidilised isikud ning oma panga kliendid.
Seotud lood
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone
Xiaomi 14T ja
Xiaomi 14T Pro. Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele