• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 24.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müügijuht ei sobi turundusjuhiks

Seoses ettevõtete ühinemisega on väga ak-tuaalseks muutunud organisatsioonide struktuuri muutmised. Kahjuks ei saa veel paljude ettevõtete juhid aru turunduse rollist organisatsioonis. Tihti samastatakse seda müügi, harvemini ka reklaami või suhtekorraldusega, ning nii määratakse turundusega tegelema inimesed hoopis teistest valdkondadest.
Miks müügijuhi nimetamine turundusjuhiks ei pruugi alati anda oodatud tulemusi? Turundusjuhi peamine ülesanne on leida üles turul leiduvad võimalused ning ette valmistada turundusstrateegiad ja plaanid nende võimaluste ärakasutamiseks. Müügiinimesed vastutavad aga turundusprogrammide elluviimise eest.
Turunduse ja müügi vahel tekib tavaliselt kaks probleemi. Esiteks, kui turundusjuht ei suuda müügiinimestele selgeks teha turul leiduvaid võimalusi ja seda, kuidas neid kõige paremini ära kasutada, siis jooksevad kõik turundusplaanid liiva. Teiseks, kui turundusjuht ei suuda pärast turundusplaanide ellurakendamist koguda müügijuhtidelt tagasisidet turu tegelike tingimuste kohta, siis jäävad turundusplaanid eluvõõrasteks ja ebaefektiivseteks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tavaliselt on nii müügi- kui ka turundusinimestel oma stereotüüpne ettekujutus üksteisest. Turundusinimesed hindavad müügiinimesi kui inimsuhetele orienteeritud häid suhtlejaid ja kõva töö tegijaid, samas taunitakse nende liiga lühiajalist planeerimist ning vähest strateegilise ja analüütilise mõtlemise oskust.
Müügiinimesed hindavad turundusinimestes nende haridust ja erinevate andmete kasutamise oskust, kuid süüdistavad neid vähestes kogemustes, tegeliku elu mittetundmises, väheses riskijulguses ja oma intuitsiooni mitteusaldamises.
Saavutamaks ideaalset tulemust on oluline, et nii müügi- kui ka turundusinimesed mõistavad kummagi erinevat rolli, kuid tegutsevad ühise eesmärgi nimel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele