Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti ja bussijaam virelevad

    Eesti suurim raudteejaam -- Balti jaam -- on räpakas isegi siis, kui seal pidevalt põrandaid pesta. Oma aktsendi annavad jaamahoonete kompleksile sealt vanalinna poole suunduv Tallinna inetuim jalakäijate tunnel, taksopeatus, kus teenindajaks on kahtlase kuulsusega taksojuhid, ning turg.
    Kõik kokku loob Balti jaamas miljöö, et kauem, kui pileti ostmiseks aega kulub, ei tahaks seal viibida.
    ASi Eesti Raudtee haldusdirektor Jaanus Paas räägib, et suuremad ümberkorraldused ja rekonstrueerimistööd Balti jaamas tulevad plaani siis, kui on leitud investor, kellega koos Eesti Raudtee loob rahvusvahelisi reise korraldava firma. «Praegu, kui see selge pole, ei saa väga suuri plaane teha,» selgitab Paas.
    Praeguste plaanide järgi kulutab Eesti Raudtee 1,8 miljonit krooni, et muuta reisijale mugavamaks piletite ostmine, raha vahetamine, einestamine jne.
    See tähendab, et jaamahoonest, mis seni teenindas vaid rahvusvahelisi reise, saab pileteid osta nii Eesti Raudtee rahvusvahelistele ja elektrirongide kui ka Edelaraudtee rongidele. Sealne kassasüsteem, mis praegu üsna pimedasse nurgatagusesse jääb, ehitatakse ümber.
    Varem linnalähirongidel reisijaid teenindanud jaamahoonet, mis juba praegu küllaltki tühjalt seisab, kavatsetakse tulevikus kaubandushoonena kasutada.
    Problemaatiline taksopeatus ning räpane jalakäijate tunnel häirivad ka Paasi, aga need kuuluvad Tallinna linnale ja probleemid seal saab lahendada vaid koos linnavalitsusega.
    Tallinna maaliinide busside reisijate terminaal ei ole Balti jaamast paremas seisus. Eemalt bussijaamale lähenedes paistab see nii kulunud ja väsinud, et parim idee pildi parandamiseks tundub olevat maja maha lammutada.
    Rahvusvahelise reisikorraldusfirma Eurolines tegevdirektor Hugo Osula räägib, et kui veel 3--4 aastat tagasi Riiast Tallinna sõitsid, siis oli see nagu sõit peldikust enam-vähem normaalsesse jaama. Nüüd on olukord teine. Riias on jaam oluliselt paremas korras kui siin.
    Osula sõnul on probleem selles, et Tallinna bussijaam kuulub ühele reisijateveo firmale, kes ei ole seni näidanud üles mingit suutlikkust olukorda parandada.
    Eurolinesi tegevjuht märgib, et ka Riia bussijaama areng seisis, kui jaam oli ühe bussifirma käes. Jaam hakkas muutuma, kui selle haldamiseks loodi täiesti omaette firma, mille aktsiad on Riia linna käes.
    Steen Nielsen, kes on bussijaama omava ASi Eesti Buss tegevdirektor avaldab samuti arvamust, et jaamahoone on lihtsalt kole.
    Aga mahalammutamiseks ta esialgu põhjust ei näe. «Bussijaama põhifunktsioonid on siin täidetud, vaja oleks seda reisijate jaoks mugavamaks muuta,» sõnab Nielsen.
    Kui kaugelttulnu Tallinna bussijaama otsib, siis suure tõenäosusega kulub selleks väga palju aega. Ükski märk ei kinnita, et just see maja Tartu maantee lähedal on pealinna bussijaam. Nielsen lubab, et see viga parandatakse kõigepealt ning bussijaam saab oma tulikirja.
    Kahe kuu jooksul saab bussijaama hoone uued uksed. Järgmise aasta suvehooaja alguseks muutub tunduvalt bussijaama sisemus. Tuleb uus mööbel, mugavam kassasüsteem, hubasem ootesaal ja söömiskoht. Ka tualettruumid tehakse korda, lubab Nielsen.
    Osula väitel on lubadusi bussijaama kordategemise kohta jagatud mitu aastat. Aga seni ei ole midagi muutunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
DelfinGroupi poolaasta mahud kasvasid järsult
AS DelfinGroupi esimene poolaasta oli ettevõtte ajaloos edukaim periood laenu väljastamisel ja kasutatud kaupade müügis.
AS DelfinGroupi esimene poolaasta oli ettevõtte ajaloos edukaim periood laenu väljastamisel ja kasutatud kaupade müügis.
Nelja Eesti juhi teed tippu - kriisiloits, ettemääratus ja õpetaja võimendus
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Stroomi ranna suplusalalt avastati raske kütteõli reostus
25. juunil avastati Stroomi rannas raskekütteõli reostus, mida Päästeamet koos Keskkonnaameti ja Põhja-Tallinna linnaosa valitsusega nüüd kokku kogub, teatas Päästeamet.
25. juunil avastati Stroomi rannas raskekütteõli reostus, mida Päästeamet koos Keskkonnaameti ja Põhja-Tallinna linnaosa valitsusega nüüd kokku kogub, teatas Päästeamet.
Verston võitis 10 miljoniga Võrumaa teede riigihanke
Taristuehitaja Verston sõlmis transpordiametiga lepingu, mille kohaselt hakkab Verston järgmisel viiel aastal hooldama 1250 kilomeetrit Võrumaa peamisi maanteid.
Taristuehitaja Verston sõlmis transpordiametiga lepingu, mille kohaselt hakkab Verston järgmisel viiel aastal hooldama 1250 kilomeetrit Võrumaa peamisi maanteid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.