Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti vedaja koduneb Venemaal

    Erinevalt varasematest aastatest pole tänavu olnud veel kuulda Venemaa tolli karistusoperatsioonidest Eesti autovedajate vastu. Suuri veokite arestimiskampaaniaid pole piiril olnud.
    Eesti veofirmad on loobumas osalemisest tollipettuste õnnemängus ning asunud otsima võimalusi Venemaa vedude riske vähendada.
    Lõpuks on loodud Eesti vedajate infopunkt Venemaal. Kaks aastat tagasi ebaõnnestus Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonil koostöö turvaassotsiatsiooiga Vitjaz ja edaspidigi on eestlased loobunud pakkumistest, milles lubati turvalist kauba lahtitollimise teenust, nõudes aga vastu, et kõik Eestist tulevad koormad läbiksid nende terminaali. Nüüd on leitud Sovtransavto infopunkt, kes ei nõua endale kõiki Eesti koormaid. Venemaale sõitev vedaja võib pöörduda Sovtransavto infopunkti, kus kontrollitakse kauba saaja usaldusväärsust. Samuti kontrollib infopunkt pärast koorma mahalaadimist tollidokumentide ja pitsatite õigsust.
    Vedajad otsivad endale ise usaldusväärseid koostööpartnereid, kelle terminaalis kaup lahti tollida. Kevadel sõlmis kokkuleppe endale usaldusväärse tolliterminaaliga ATV & TAV Logistika. Kaks aastat tagasi oli ATV Transport just see firma, kes pidi alustama koostööd Vitjaziga. Viimasel hetkel ta loobus, sest kliendid ei olnud nõus peale enda valitud terminaali mujale kaupa saatma. Ka nüüd tunnistab ATV & TAVi juht Tiit Porkveli, et läbi valitud terminaali saab vedada ainult kolmandiku Venemaale minevast kaubast, kuid vähemalt on kindlus selle kauba osas olemas. Usaldusterminaali leidmiseks peab läbirääkimisi ka Võru Trans. Arvatavasti on neid firmasid veel.
    Eesti veofirmad on muutunud julgemaks. Kui varasematel aastatel tehti kuulekalt seda, mida suure idanaabri väike tolliametnik käskis, siis nüüd julgeb Eesti autojuht tolliametniku tegutsemise õigsuses kahelda. Kõrvalolevast näitest selgub, et kõhklema ei lööda ka juhul, kui on vaja helistada tollikuritegude vastu võitlemise osakonda.
    ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp arvab, et 90 protsenti Venemaa-vedudest toimub tollipettuste abil ning skandaale pole puhkenud vaid seetõttu, et Venemaal lähevad kõik pettusega vaikimisi kaasa. Kuldkepi väites sunnib kahtlema Venemaa enda tegutsemine. Importkauba tollimaksu tõsteti hiljuti 3% võrra, põhjendusega, et tollimaks on ainus maks, mida Venemaal enam-vähem edukalt koguda suudetakse. Ka Venemaa riikliku tollikomitee ülema Valeri Draganovi kinnitusel on salakaubavedu Balti riikidest hakanud vähenema.
    Veofirmad peavad järgima ATV & TAV Logistika ja Võru Transi püüdlusi leida Venemaal usaldusväärne terminaal. Abi nende leidmiseks võiks tulla ERAA-lt, kus saab võimalike koostööpartnerite kohta taustinformatsiooni.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.