Täna tähistab 50. tegevusaastat maailma 6 suurema reklaamiketi hulka kuuluv Ogilvy & Mather, kel on 312 reklaamibürood 90 riigis.
Reklaami kujunemisele ülemaailmseks majandusharuks panid 1920. aastail aluse sellised tuntud nimed nagu Leo Burnett, Raymond Rubicam, Ted Bates ja William Bernbach. Sellesse loetellu kuulub õigusega inglane David Ogilvy, kes rajas USAs oma reklaamibüroo 1848. a. 50 tegevusaastaga on ta loonud ülemaailmse reklaamiketi Ogilvy & Mather, mis on levinud 90 riiki, sh ka Eesti, kus seda esindab viis aastat tegutsenud Artmiks.
David Ogilvy edu põhineb tema enda kujundatud põhimõtetel, millele tema reklaamiketti kuuluvad firmad on truuks jäänud tänini. Üks tema põhitõdesid on, et reklaami eesmärk on müüa ja ainult sellest lähtuvalt tuleb luua müüki soodustavaid tehnikaid. Seejuures ei tohi reklaamilooja alahinnata tarbijat, sest «tarbija ei ole idioot, ta on su naine» või «mõttetu on käivitada kampaaniat, mida oma perele on piinlik näidata».
Ogilvy & Mather on aidanud oma reklaamikampaaniatega muuta üle maailma tuntuks selliseid firmasid nagu American Express, DHL Worldwide Express, Ford Motor Company, IBM, Nestle jt. Kliendid on jäänud firmale truuks, sest ta on aidanud luua, hoida ja arendada nende kaubamärki ja demonstreerida selle tugevust.
Soliidsesse ikka jõudnud David Ogilvy elab ise praegu Prantsusmaal. Üks väheseid asju, millest ta on unistanud, kuid pole saavutanud, on aadliseisus. ÄP