• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 17.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ogilvy saab viiekümneseks

Täna tähistab 50. tegevusaastat maailma 6 suurema reklaamiketi hulka kuuluv Ogilvy & Mather, kel on 312 reklaamibürood 90 riigis.
Reklaami kujunemisele ülemaailmseks majandusharuks panid 1920. aastail aluse sellised tuntud nimed nagu Leo Burnett, Raymond Rubicam, Ted Bates ja William Bernbach. Sellesse loetellu kuulub õigusega inglane David Ogilvy, kes rajas USAs oma reklaamibüroo 1848. a. 50 tegevusaastaga on ta loonud ülemaailmse reklaamiketi Ogilvy & Mather, mis on levinud 90 riiki, sh ka Eesti, kus seda esindab viis aastat tegutsenud Artmiks.
David Ogilvy edu põhineb tema enda kujundatud põhimõtetel, millele tema reklaamiketti kuuluvad firmad on truuks jäänud tänini. Üks tema põhitõdesid on, et reklaami eesmärk on müüa ja ainult sellest lähtuvalt tuleb luua müüki soodustavaid tehnikaid. Seejuures ei tohi reklaamilooja alahinnata tarbijat, sest «tarbija ei ole idioot, ta on su naine» või «mõttetu on käivitada kampaaniat, mida oma perele on piinlik näidata».

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ogilvy & Mather on aidanud oma reklaamikampaaniatega muuta üle maailma tuntuks selliseid firmasid nagu American Express, DHL Worldwide Express, Ford Motor Company, IBM, Nestle jt. Kliendid on jäänud firmale truuks, sest ta on aidanud luua, hoida ja arendada nende kaubamärki ja demonstreerida selle tugevust.
Soliidsesse ikka jõudnud David Ogilvy elab ise praegu Prantsusmaal. Üks väheseid asju, millest ta on unistanud, kuid pole saavutanud, on aadliseisus. ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele