• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 18.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suured turismifirmad Touresti messil ei osale

Kaheksandat korda toimuval turismimessil on võrreldes eelmise aastaga firmade osavõtt vähenenud. Näiteks puuduvad tänavusel üritusel suuremate turismifirmade Estravel, Baltic Tours ja Wris stendid.
Estraveli juhatuse esimees Aivo Takis väitis, et majanduslik efekt messil osalemisest on olnud kõigil aastatel küsitav. Otsustava tõuke sel aastal mitteosalemiseks andis eelmise aasta Touresti analüüs: Estravel kulutas tookord kokku umbes 300 000 krooni, arvestuste kohaselt tekkis sellest firmale käivet juurde vaid 158 000 krooni. Et efektiivselt osaleda nii väikese külastajaskonnaga messil nagu Tourest, peaks Takise väitel olema väljas väikese ja odava stendiga. Kuna Estraveli imagole mõjuks pisike ja odav küsitavalt, siis otsustas Estravel peatada osalemise messil seniks, kuni külastajate arv oluliselt ei parane. Küll aga osaleb tänavusel messil Estraveli Eestis esindatav Norvista.
Reisibüroo Wris juhatuse liige Aili Kägu tunnistas, et kevadel otsustas mitu reisibürood tänavusel messil mitte osaleda. Sellisel kujul on mess ennast ammendanud ning me ootaksime juba midagi muud, lausus Kägu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mess peaks Kägu sõnul olema konkreetsema suunaga kas klientidele ja rahvale või töise diskussiooni vormis firma partneritele. Konkreetne suunitlus võimaldab firmal ka õigemini oma stendi kujundada, mis oleks vastavalt messi iseloomule väga erinev. «Praegu on aga püütud need kaks ühendada ja mõlemad ühtlasi kannatavad,» rääkis ta.
Eesti turismifirmade liidu tegevdirektor Leelo Ilbis tunnistas, et turismifirmasid on tänavusel messil vähem. Ilbise hinnangul on messil otstarbekam osaleda firmadel, kel oma konkreetsed tooted, mida reklaamida.
Tänavu on aga suurenenud oma tooteid reklaamivate autorendifirmade, kindlustusseltside, aga samuti maakondade osavõtt, lisas Ilbis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele