• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta auto 1998 sai endale suurema venna

    Alfa-Romeo lõpetas oma suurima mudeli, juba 1987. aastast tootmises püsinud Alfa-Romeo 164 tootmise ja asendas selle uue mudeliga, mis nagu ülejäänud uuemad Alfa mudelid kannab numbriga 6 lõppevat tähist. Kui pisima mudeli uusim versioon on 146 ja mullu esitletud keskauto kannab numbrit 156, siis uustulnuk on suurusele vastavalt 166.
    Väliselt ei kutsu 166 esile enam nii palju poleemikat kui praegu aasta auto tiitlit kandev 156 -- 166 on välimuselt suuresti 156 suurem vend. Tuttav on nii auto esi- kui ka tagaosa, sarnasus on eriti märgatav tagantvaates. Võrreldes 156-ga on loobutud mitmetest radikaalsetest disainielementidest -- näiteks esimene numbrimärk on toodud tagasi auto sümmeetriateljele ning tagaukse lingid ei leia mitte akna nurgast, vaid tavapärasest kohast.
    Alfa-Romeo 166 mootorivalik hakkab koosnema viiest jõuallikast, millest neli töötab bensiinil ja üks diislikütusel. Baasmudelil on 2-liitrine 155hj neljasilindriline jõuallikas (2,0 Twin Spark 16V), teine 2-liitrine turbomootor on kuuesilindriline V-kujuline (205hj). Ka 2,5- ja 3-liitrised mootorid (vastavalt 190hj ja 226hj) on kuuesilindrilised V-kujulised. 136hj diiselmootor on 2,4-liitrine.
    2,0 Twin Sparki ja 2,5 V6-mootoritega kasutatakse viie-, ülejäänutel kuuekäigulist käigukasti. Mõlema normaallaadimisega V6-mootoriga saab kasutada ka elektroonilise juhtimisega automaatkasti.
    Sarnasus 156ga ei löö välja ainult välimuses ja osaliselt kattuvates jõuallikates. Ka esivedrustus on tuttav 156-lt (seda on küll pisut suuremale autole kohandatud). Suures osas on 166 lähisugulaseks Lancia K.
    Varustus on esindusautole kohaselt rikkalik, muuseas on 2,0 turbo ja 3,0 V6 standardvarustuses autopiloot, ülejäänutel (v.a 2,0 Twin Spark) kuulub see seade lisavarustusse. Salongis torkab kohe silma ka standardvarustusse kuuluv 5tolline ekraan, mis annab infot nii kliimaseadme, raadio, satelliitnavigatsioonisüsteemi kui paljude teiste seadmete töö kohta.
    Itaalias on Alfa-Romeo 166 müügil septembri lõpust alates, oktoobri lõpuks peaks auto saada olema enamikus Euroopa riikides.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Putin: Tahate rohkem gaasi? Kiitke Nord Stream 2 heaks
Venemaa president Vladimir Putin ütles, et Venemaa saab suurendada gaasitarneid Euroopasse kohe, kui Saksamaa annab kasutusloa Nord Stream 2 gaasijuhtmele, kirjutab Financial Times.
Venemaa president Vladimir Putin ütles, et Venemaa saab suurendada gaasitarneid Euroopasse kohe, kui Saksamaa annab kasutusloa Nord Stream 2 gaasijuhtmele, kirjutab Financial Times.
Energiavaesus ähvardab muutuda reaalsuseks
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.