• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 10.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusmõtteviis

Omandades turundusinimese mõtteviisi, on võimalik turunduseelarvet vähendada koguni mitu korda.
Turunduse aluseks on empaatiavõime: oskus näha sihtrühmas inimesi, mõista nende soove ja motiive. Empaatiavõime ei sõltu haridusest, see on igaühel.
1. Kui teil on Kotleri raamat, visake see ära. Kui teil on PowerPoint, kustutage see. Unustage SWOT-analüüs: pole vaja kommertskoolis käia, et näha toote tugevaid ja nõrku külgi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2. Mõelge ükshaaval läbi oma tutvusringkond, lastest vanavanatädideni. Püüdke vastata, millest ta huvitub, mis on talle elus tähtis, mida ta loeb, mida telekast vaatab, kelle arvamus on talle tähtis.
3. Leidke oma toote või teenuse isiksus. Kui ta on inimene või loom, siis milline. Kui ta on vanamammi turuleti taga, siis kirjeldage teda.
4. Kirjeldage inimesi, kellest koosneb teie sihtrühm. Pole olemas keskmist inimest. Küll aga on Mati, 40, vuntside ja vana Sierraga, töötab Põltsamaal töökojas meistrina, vabal ajal armastab sõpradega õlut juua jne. Mõelge, kuidas selline inimene meediat tarbib ja kuidas ta satub reklaami vaatevälja.
5. Kannustage mõttelendu, et leida ebatavalisi meediakanaleid. Piirake võimalikult vähe turusuhtluse loomingulist poolt. Pigem hoidke kokku meedia ja teostuse alal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele